کد خبر: 358813
۰
۰
نسخه چاپی

روضه های خانگی علاوه بر جنبه آسمانی در مشکلات روزمره گره گشاست

به گزارش قم پرس حجت الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در آئین رونمایی از سامانه روضه‌های خانگی که امروز پنجشنبه ۱۸ آذرماه در سالن سوره حوزه هنری برگزار شد، گفت: این ماجرا فقط یک سنت و رسم دیرینه و یک دلدادگی ریشه دار نیست بلکه نسبت عمیق‌تری بین ما و روضه‌های خانگی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه روضه‌های خانگی مانند دژ مستحکم در مقابل نفوذ و حمله فرهنگی عمل می‌کند، افزود: این روضه‌ها اثراتی در سبک زندگی به وجود می‌آورد و از عناصر هویت ساز بر باور مندی هر چه بیشتر نسل امروز است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه روضه‌های خانگی ریشه در اعتقادات ما دارد، تصریح کرد: روضه‌های خانگی را اگر به صورت ساده و این دنیایی نگاه کنیم مساله بازکن و گره گشاست.

وی ادامه داد: اهل بیت از قدیم منشأ خیر و برکت و فایده برای بقیه بودند که این امر تنها ساحت فرهنگ را در برنمیگیرد بلکه مساله‌های بزرگ‌تری را حل می‌کند.

حجت الاسلام قمی با تاکید بر اینکه ما وظایفی داریم افزود: ما مسئولین خادم و نوکری بیش نیستیم و باید آنقدر تلاش کنیم تا رزقی در این دستگاه نصیبمان شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به فواید این روضه‌های خانگی افزود: به جهات معنوی و آسمانی سهم روضه‌های خانگی مفروض است اما همین دور هم جمع شدن‌های ساده گرفتاری‌های امروز را حل می‌کند و اتصال به منبع نور در عالم، خانه به خانه رخ می‌دهد.

وی بابیان اینکه در این روضه‌های خانگی اتفاقات بزرگی رخ خواهد داد گفت: که یکی از فضاهایی که با پشتیبانی ما می‌تواند گره گشا باشد همین روضه‌های خانگی است که امیدواریم بتوانیم قدم کوچکی در مسیر آموزش و حمایت از این مجالس برداریم.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید