کد خبر: 362269
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

هنرهای تجسمی این باغ تاریخ است

به گزارش خبرنگار تجسمی ایرنا، بیتا وکیلی، با رویکردی تازه و پس از پنج سال، تازه ترین مجموعه نقاشی هایش را عصر جمعه اول بهمن ماه در گالری ایوان به تماشا می گذارد. این باغ، تاریخ است نمایش ۱۶ تابلو نقاشی با اندازه های مختلف است که در دو سال اخیر شکل گرفته است.

آثار وکیلی همگام با نوعی از زبان بصری معاصر، به بیانی فراتر از مرزهای زیست هنرمند رسیده‌­اند و همچنین موفقیت­‌های اخیر او در مارکت‌­های داخلی و خارجی، نوید تولد جریانی تازه در بیان تجسمی معاصر ایران را می‌­دهند. به نظر می‌­رسد این تازه شروع راهی باشد که شاید پایان و حاصلی دیگر بتوان برایش متصور شد.

بیتا وکیلی نقاش معاصر ایران، پس از طی تجربه‌­هایی در نقاشی انتزاعی، از اواخر دهه ۱۳۸۰ به خلق آثاری دست می‌زند که به تدریج فرم­‌های معنادار و گاه فیگورهای ناپایدار از درون آنها خارج می­‌شوند.

سیالیت رنگ در زمینه­ کارهای او، فضای انفجاری و پر تلألو کار را تشدید می­‌کند. او با استفاده از رنگ­‌های ترکیبی، درخشنده و ضخیم، بر جسمانیت موضوع تأکید می­‌کند و معمولاً با انتخاب بوم‌­های بزرگ، بر تأثیرگذاری کارهایش می‌­افزاید. به نظر می­‌رسد که موازنه­ به دست آمده از قشای رنگی و ابعاد بزرگ کار، در نهایت نگاه کهکشانی و بالا به پایین اثری این‌چنین را تسهیل کرده است.

آنچه نمای دوران و وضعیت معاصر را به خوبی و معطوف به مکان بازمی­‌نمایاند، شهرها هستند. شهرهای پر رنگ و لعابی که زمانی با بیان ستایش­‌آمیز به مظهر پاپ‌آرت امریکایی تبدیل می­‌شوند و دوره‌­ای دیگر، با رسانه‌­های مختلف در هنر معاصر به چالش کشیده می­‌شوند.

نشانه­‌های هویتی و بوم‌­شناختی در این اثر جلوه­‌هایی از انگیزه­‌های آفرینندگی هنرمند را با زبانی تصویری بیان کرده‌­اند.

این باغ تاریخ است

استیتمنت نمایشگاه

خانم! شما تنهایی توی این باغ، تمام روز، چه‌کار می‌کنید؟

«مثل تو، پرسه می‌زنم!» گربه، آن «زن-تاریخ» باستانی را بو کشید و گفت: «می‌خواهید چیزی را فراموش کنید؟» زن گفت:«نه! برعکس! می‌خواهم به یاد بسپارم» گربه گفت:«پس بهتر است با من به قلب باغ بیایید».

نمایشگاه انفرادی وکیلی پس از ۵ سال در ایران برگزار می‌شود. این نقاش شناخته شده انتزاعی با عبوری نرم و نازک از تم شناخته شده اش جلوه های تصویری آرامش بخش و چشم نوازی را پدید آورده است.

بیتا وکیلی، متولد ۱۳۵۲ تهران، نقاشی را از دوران دبیرستان شروع و حدود ۲۸ سال است که به طور حرفه ای مشغول نقاشی است، تحصیلات او کارشناسی نقاشی از دانشکده هنرِ دانشگاه آزاد و کارشناسی ارشد نقاشی از دانشکده هنرِ تهران است.

آثار او در ۹ نمایشگاه انفرادی، هفت دوره حراجِ تهران ، چندین دوره حراج کریستیز و بیش از ٨٠ نمایشگاه گروهی در ایران ، دبی، کانادا، آمریکا، فرانسه ، چین ، مالزی، موناکو ، ارمنستان ، عمان ، و انگلستان ارائه شده است.

گالری ایوان تا ۱۵ بهمن نقاشی های بیتا وکیلی را به تماشا دارد. ایوان در نشانی الهیه، مریم شرقی، خیابان مهدیه، خیابان جبهه، کوچه لسانی، بن‌بست حمید، شماره یک واقع است.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس