کد خبر: 362460
۰
۰
نسخه چاپی

داوری سومین رویداد ملی فهما احصای توانمندی کانون‌های منتخب است

به گزارش قم پرس، اولین روز از مرحله نهایی داوری سومین رویداد ملی (فهما)، صبح امروز چهارشنبه ۲۹ دی ماه با حضور حجت‌الاسلام «حبیب‌رضا ارزانی» رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، «سعید سعادتی» معاون فرهنگی هنری و «مرتضی طاهریان» معاون ساماندهی و شبکه‌سازی ستاد فهما و هیأت داوران برگزار شد.

حجت‌الاسلام ارزانی طی سخنانی با بیان اینکه دغدغه ما این است که هیأت داوران به صورت خاص در دو حوزه یاری‌رسان ما باشند، اظهار کرد: نخستین مساله آن است که داوران در انتخاب ۱۲ کانون برتر به ما کمک کنند چراکه این کانون‌ها و قابلیت‌هایشان در سطح کشور و رسانه‌ها معرفی خواهند شد؛ در وهله دوم از هیأت داوران می‌خواهیم که با توجه به حوزه‌های تخصصی‌شان به ما راهنمایی دهند که از چه روش‌هایی می‌توانیم در عرضه کردن فعالیت‌های کانون‌ها استفاده کنیم.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: من به شخصه در چند صَد کانون حضور داشتم و کارهای کانون‌هایی را دیدم که در دل کویر و مناطق روستایی و مرزی فعالیت دارند؛ تلاش ما این است که فعالیت‌های بچه‌های مسجد و کانون‌ها دیده شود و در وهله بعد در فضای مجازی نیز معرفی شود.

۹۶ هزار و ۴۵۶ فعالیت از طریق کانون‌های مساجد ارائه شد

در ادامه بخش آغازین داوری رویداد ملی فهما، «سعید سعادتی» طی سخنانی با بیان اینکه رویداد فهما سومین سال برگزاری خود را تجربه می‌کند، اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور نزدیک به ۹۰ روز فرصت داشتند تا در این رویداد که در قالب سه شبستان فرهنگ، هنر و نوآوری و همچنین ۱۲ رواق طراحی شده بود شرکت کنند؛ ضمن اینکه ذیل این رواق‌ها ۴۰ برنامه تعریف شده بود تا کانون‌ها بتوانند فعالیت‌ها و کارهای خود را در عرصه‌های مختلف ارائه کنند.

معاون فرهنگی هنری ستاد فهما افزود: ۹۶ هزار و ۴۵۶ فعالیت از طریق کانون‌های مساجد ارائه شد که از این میان ۳۸ هزار و ۷۸۸ اثر در این رویداد ملی ثبت شده است؛ همچنین از این میان ۱۲ هزار و ۸۲ اثر در عرصه فعالیت‌های هنری بود. از سوی دیگر ۲۶ هزار و ۷۰۶ اثر در حوزه تولید محتوا در سامانه به ثبت رسید.

وی گفت: از میان ۲۶ هزار و ۹۸ کانون فرهنگی هنری تعداد ۱۹ هزار و ۶۷ کانون در این رویداد به صورت داوطلبانه شرکت کردند یعنی ما شاهد مشارکت ۷۶ درصدی کانون‌ها بودیم که از این میان ۴۸ درصد کانون‌های شهری و ۵۲ درصد کانون‌های روستایی بودند.

سعادتی افزود: از این میان سه هزار و ۲۸۳ کانون معادل ۱۷ درصد به مرحله استانی راه یافتند؛ در مرحله استانی ۱۲۰ داور به بررسی آثار پرداختند و در نهایت ۶۲۶ کانون به مرحله کشوری راه یافتند که کانون‌هایی که به این مرحله راه یافته بودند فرصت داشتند تا مستندات خود را در زمان مشخص ارائه و تکمیل کنند که به این مرحله نیز ۴۸۲ کانون راه یافتند.

معاون فرهنگی هنری ستاد فهما تصریح کرد: در جریان داوری سومین رویداد ملی فهما طی این دو روز، ۷۰ کانون فرهنگی در ارزیابی‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرند و در نهایت از این تعداد ۳۶ کانون به عنوان رتبه بالا و برتر و بقیه کانون‌ها در قالب دیگری معرفی و تقدیر می‌شوند.

وی با بیان اینکه سقف امتیازات کسب شده از سوی کانون‌ها ۲۰ هزار امتیاز در نظر گرفته شده بود، گفت: در این راستا فعالیت‌های کانون‌ها را در قالب ۴۰ برنامه و فعالیت تعریف شده در ۱۲ رواق و سه شبستان در قالب پنج محور بررسی خواهند شد.

سعادتی افزود: پس از بررسی‌ها کانون اول به عنوان رتبه برتر، کانون دوم سوم به عنوان شایسته تقدیر ویژه و بقیه کانون‌ها به عنوان شایسته تقدیر معرفی می‌شوند.

وی ادامه داد: سال اول برگزاری رویداد ملی فهما بحث التزام بخشی مطرح بود، امسال به مرحله کیفی سازی رسیده ایم و با شعار (به توان مردم) سومین دوره را برگزار کردیم؛ راه اندازی سامانه بچه‌های مسجد در این میان منجر به این شد تا میلیاردها پول صرفه جویی شود و کانون‌ها نیز نزدیک به ۱۰۰ میلیارد در سومین دوره مشارکت مالی داشتند.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید