کد خبر: 362527
۰
۰
نسخه چاپی
حجت الاسلام والمسلمین فلاحی عنوان کرد؛

اهتمام حرم حضرت معصومه(س) در کمک‌رسانی به نیازمندان

مشاور تولیت حرم کریمه اهل‌بیت(س) در امور خدمت رسانی به محرومان و مستضعفان با اشاره به همکاری آستان مقدس با کمیته امداد، بهزیستی و نهادهای مردمی برای کمک به نیازمندان گفت: بخش قابل توجهی از خدماتی که به نیازمندان ارائه می‌شود رسانه‌ای نمی‌شود.

  اهتمام حرم حضرت معصومه(س) در کمک‌رسانی به نیازمندان

به گزارش قم پرس: آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین صفر فلاحی در نشست صمیمی آیت‌الله سید محمد سعیدی با مدیران رسانه که در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، اظهار کرد: قم یک شهر زیارتی، علمی و معرفتی است و در جلسات اندیشه ای باید برای رسیدن به یک آرمان شهر زیارتی فکر کنیم که زائر در آن احساس آرامش، آسایش و امنیت داشته و دستاوردش معنویت باشد.

وی رسیدگی و خدمت به زائر را از وظایف آستان مقدس دانست و گفت: در آستان مقدس به عنوان آستان شهر آنقدر مسائل متنوعی وجود دارد که مانند یک شهر است و از طرف دیگر از بودجه عمومی برخوردار نیست و ردیف بودجه ندارد و بودجه آن به ایمان، اعتقاد، عشق و محبت مردم بستگی دارد.

مشاور آیت الله سعیدی در امور خدمت رسانی به محرومان و مستضعفان با بیان اینکه آستان مقدس در حوزه خدمت رسانی در داخل شهر قم و بیرون از شهر قم ایفای نقش می کند، افزود: کمک‌ها و مساعدت‌های آستان مقدس جلوه های گوناگونی دارد که در هر مناسبت در خور همان مناسبت انجام می شود برای مثال در برخی از سال‌ها در ماه مبارک رمضان نزدیک به یک میلیون افطاری را هم توزیع کرده‌ایم.

وی با اشاره به خدمت رسانی سفیران کریمه در نقاط مختلف کشور گفت: آستان مقدس عضو ستاد تکریم شهدای مدافع حرم است و در ارائه خدمات اجتماعی، درمانی و فرهنگی به خانواده شهدا مشارکت دارد؛ علاوه بر آن با نهادهای حمایتی مانند بهزیستی و کمیته مداد نیز همکاری دارد که بسیاری از آنها رسانه ای نمی شود.

فلاحی ادامه داد: همکاری با دفتر مقام معظم رهبری برای کمک به نیازمندان، ارتباط با مجموعه های مردمی در محلات و مناطق محروم و روستاها به ویژه روستاهایی که دارای موقوفه هستند از جمله فعالیت‌های خدماتی آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها به مردم است.

وی افزود: علاوه بر موارد فوق میلیون ها متر از اراضی آستان مقدس که موقوفه است و می توانست در اختیار حرم باشد در اختیار مجموعه های آموزشی، پژوهشی، خدماتی، فرهنگی و حتی مسکونی قرار دارد که دیده نمی شود و این خدمت به مردم شهر است.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید