کد خبر: 362656
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

نفت و انرژی مصرف گاز ۲۷ استان کشور بالاتر از الگوی مصرف است

به گزارش روز جمعه خبرنگار اقتصادی ایرنا، براساس اعلام شرکت ملی گاز ایران، مصرف گاز در کشور به دلیل سرمای هوا افزایش داشته و مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری به ۶۲۰ میلیون متر مکعب در روز رسیده است.

با توجه به افزایش مصرف گاز، اکنون ۲۷ استان کشور بالاتر از الگوی مصرف، گاز می سوزانند.

فقط استان‌های خوزستان، هرمزگان، بوشهر و سیستان و بلوچستان در الگوی مصرف گاز مصرف می کنند و ۲۷ استان کشور مصرفی بالاتر از الگو دارند.

در این میان استان‌های گلستان، مازندران، گیلان و آذربایجان غربی در وضعیت هشدار مصرف گاز قرار گرفته اند.

مقدار گاز مصرفی در بخش‌های نیروگاهی، صنایع عمده، خانگی و تجاری روز سه‌شنبه، ۲۸ دی‌ماه به ۸۱۸.۹ میلیون مترمکعب رسید و با کاهش شدید دمای هوا در کشور، مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری رقم ۶۲۶.۱ میلیون مترمکعب را ثبت کرد. همچنین ۹۴.۵ میلیون مترمکعب گاز در اختیار نیروگاه‌ها قرار گرفت.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی کشور، در ۲۴ مرکز استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود، بنابراین مصرف بهینه گاز یک ضرورت است.

به گزارش ایرنا، جواد اوجی، وزیر نفت دوشنبه (۲۷ دی‌ماه) در جریان بازدید از مدیریت دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران گفت: مردم نقش اساسی در مصرف بهینه گاز دارند و هرچقدر کمتر مصرف کنند، گاز بیشتری در اختیار صنایع و پتروشیمی‌ها برای تبدیل به ارزش افزوده قرار می‌گیرد و به رشد اقتصادی کمک می‌کند.

مصرف گاز ۲۷ استان کشور بالاتر از الگوی مصرف است

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس