کد خبر: 362761
۰
۰
نسخه چاپی

روند شناسایی بیماران کرونایی در قم صعودی شد

سیامک محبی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ افزود: با پیدایش گونه جدید بیماری کرونا احتمال می‌رود استان نیز متاثر از این نوع ویروس، از شرایط فعلی که آبی‌رنگ است، خارج شود.

وی با بیان این‌که کیت تشخیص بیماری کرونا به تعداد کافی در استان موجود است،‌ اضافه کرد: با وجود این‌که ابتلا به سویه اومیکرون روند شتابانی دارد، ولی به دلیل واکسیناسیون صورت گرفته، تعداد مرگ‌ومیرها درتمام کشورها رو به کاهش است.

وی ادامه داد: با توجه به قدرت سرایت سویه اومیکرون، از شهروندان درخواست داریم با مشاهده کوچک‌ترین علایم سرماخوردگی به مراکز تشخیص کرونا مراجعه و قرنطینه خانگی را رعایت کنند.

محبی با بیان این‌که واکسیناسیون به کاهش میزان شیوع، بستری و فوت در استان نیز کمک کرده است، ادامه داد: تاکنون ۱۱ بیمار مبتلا به اومیکرون در استان شناسایی شده‌اند که شرایط خوبی دارند؛ بیماری تعدادی از آن‌ها به‌طور کامل برطرف شده و تعدادی نیز در انتهای روزهای قرنطینه‌ای هستند.

وی خاطرنشان کرد: درحال حاضر چهار محله استان قم از جمله شهرک قدس و پردیسان در شرایط زرد کرونایی است و با توجه به تراکم جمعیت و شرایط آپارتمان‌نشینی در این مناطق، انتظار داریم ساکنان با حساسیت کافی، در صورت مشاهده علائم نسبت به قرنطینه جدیت داشته باشند.

وی با اشاره به صعودی شدن روند شناسایی بیماران کرونایی درقم، گفت: موارد مثبت تست پی سی آر که به هفت درصد کاهش یافته بود، به ۱۵ درصد رسیده که نشان می‌دهد چرخش ویروس بسیار سریع‌تر از آنچه فکر می‌کنیم در جامعه اتفاق می‌افتد.

رییس مرکز بهداشت قم با بیان این‌که موارد بیماری نیز ۲۱درصد افزایش یافته است، پیش‌بینی کرد: روند افزایشی بیماری کرونا در هفته‌های آینده اتفاق بیفتد.

وی با تاکید بر تکمیل چرخه واکسیناسیون، گفت: در استان قم گروه سنی ۲۵ تا ۳۰ سال مشارکت کمتری برای واکسیناسیون دارند و با توجه به این‌که اومیکرون جوان‌ترها را مبتلا می‌کند، نگرانیم در پیک محتمل بعدی گروه‌های جوان‌تر آسیب‌پذیر باشند.

وی افزود: همه گروه‌های سنی به‌ویژه گروه سنی ۲۰ تا ۴۰ سال که چرخه اقتصاد کشور به دست آن‌هاست، برای جلوگیری از محدودیت‌ها، ممنوعیت‌ها و احتمال آغاز پیک بعدی کرونا،‌ واکسیناسیون را به‌طور جدی دنبال کنند.

محبی تاکید کرد: در کنار واکسیناسیون همچنان باید پروتکل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری، عدم حضور در اجتماعات و مکان‌هایی که تهویه مناسب ندارند، رعایت شود.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید