کد خبر: 362890
۰
۰
نسخه چاپی

طرح تعمیرو ایمن سازی پل سنجرآزادراه قم – تهران به بهره برداری رسید

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم اظهار داشت: با اعتباری افزون بر 8 میلیارد ریال، پروژه تعمیر و ایمن سازی پل سنجر آزاد راه قم- تهران، دربازه زمانی دوماهه و نیمه ای، اجرا و مورد بهره برداری قرار گرفت

طرح تعمیرو ایمن سازی پل سنجرآزادراه قم – تهران به بهره برداری رسید

به گزارش قم پرس: اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم، به منظور ارتقا سطح سرویس و صیانت از ابنیه فنی، طرح تعمیر وایمن سازی پل سنجرآزادراه قم- تهران، اجرا و به بهره برداری رسید.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاد‌‌ه‌ای استان قم درتکمیل این خبر افزود: پل سنجر که در منتهی الیه آزادراه قم- تهران( لاین غربی)، ورودی میدان 72 تن شهر قم واقع شده، به دلیل ترافیک ترکیبی و چشمگیر، درزمره ابنیه جاده‌ای استان است که صیانت و ارتقا ایمنی آن هماره دراولویت اقدامات این اداره کل قرار دارد.

اکبر نوروز پور درتوضیحی تکمیلی درخصوص موقعیت و ویژگی‌های فنی پل سنجر اظهار داشت: به دلیل موقعیت ایستایی این پل که درحدفاصل عوارضی‌های دو آزادراه قم- تهران و قم- کاشان واقع شده، ضمن هدایت ترافیک دوآزادراه به شهر قم ( وبلعکس) ، به عنوان مقسم ترافیک ترکیبی برونشهری نیز ایفای نقش می کند.

وی افزود: باتوجه به ترافیک ترکیبی این پل، که غالبا شامل وسائط نقلیه نیمه سنگین است، شاهد پدیده جمع شدن آسفالت( فتیله ای شدن ) به دلیل ترمزهای مکررخودروها، دررویه راه بودیم.

نوروزپور درادامه به اهم اقدامات صورت گرفته جهت تعمیر و ایمن سازی پل سنجر اشاره و عنوان کرد: به منظور تثبیت بسترو جلوگیری از فرآیند فتیله شدن سطح آسفالتی پل، نسبت به لایه برداری و تراش آسفالت به ضخامت 20 سانتی متر اقدام شد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم افزود: پس از لایه برداری و تراش آسفالت نسبت به آرماتور بندی و بتن ریزی خود تراکم ( به عمق 20 سانتی متر ) در محل اقدام به عمل آمد.

اکبر نوروز پور از دیگر اقدامات صورت گرفته درراستای طرح تعمیر و ایمن سازی پل سنجر به اجرای حفاظ تک شیب بتنی مسلح در محل اشاره و یادآور شد: به دلیل حجم ترافیک، که احتمال انحراف و سقوط خودرو به سطح یک تقاطع را دوچندان می گرداند، نسبت به اجرای حفاظ بتنی تک شیب مسلح در هردو لاین پل اقدام شد.

وی درزگیری با استفاده از قیر پلمیری را درزمره دیگر اقدامات فنی این پروژه دانست و توضیح داد: به دلیل آنکه بتن ریزی درقالب قطعات مجزا اجرا و این مهم موجب ایجاد فاصله واصطلاحا ،،درز،، می گردد با استفاده از قیر پلمیری نسبت به درزگیری اقدام می شود.

نوروز پور طول مسیر اجرایی پروژه تعمیر و ایمن سازی پل سنجر را 106 متر و عرض آن را 5/10 متر عنوان و تصریح کرد: همچنین درراستای اجرای این پروژه نسبت به اصلاح چهار درز انبساط در طرفین پل نیز اقدام به عمل آمد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم هزینه اجرایی پروژه تعمیر و ایمن سازی پل سنجر را بالغ بر 8 میلیارد ریال عنوان و افزود: هزینه اجرایی این طرح از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای تامین شده است.

اکبرنوروزپور درخصوص بازه زمانی اجرا و تکمیل این طرح اظهار داشت: با وجود پاره ای موارد پیش بینی نشده درحین اجرا، بحمدا... بدون اعمال انسداد ترافیکی، این طرح دربازه زمانی دوماهه و نیمه ای ( اول آبانماه لغایت نیمه دی ماه سالجاری ) اجرا و به بهره برداری رسید.

وی درخاتمه یادآورشد: به منظور جلوگیری از پدیده فتیله شدن آسفالت، از بتن مسلح به عنوان رویه نهایی سطح سواره رو پل سنجر استفاده شده است.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید