کد خبر: 362998
۰
۰
نسخه چاپی

تشریح چگونگی توانمندسازی از زنان سرپرست خانوار

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، احمد وحیدی روز سه شنبه در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون اجتماعی درباره توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در مجلس شورای اسلامی، گفت: اگر به این مساله به درستی رسیدگی نشود بسیاری از آسیب‌های اجتماعی گریبانگیر ما می‌شود. همان طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی در سیاست‌های کلی خانواده در سال ۹۵ تاکید کردند که از خانواده‌ها با سرپرست زنان حمایت حقوقی، اقتصادی و فرهنگی شود و آنها را برای ازدواج تشویق و شرایط را تسهیل کنیم.

وزیر کشور افزود: وزارت کشور از حیث نقش سیاستگذاری و راهبری در این موضوع با استفاده از ظرفیت‌های موجود در کشور از جمله سازمان امور اجتماعی و سایر نهادهای متولی در جهت اجرایی شدن بند (پ) ماده ۸۰ قانون ششم توسعه اقداماتی را در این حوزه انجام داده است.

وی در توضیح اقدامات انجام شده گفت: نخست هماهنگی و هم افزایی میان دستگاه‌ها، دوم پشتیبانی و حمایت مالی و سوم حمایت از طرح‌های محرومیت زدایی و بهبود کیفیت زنان سرپرست خانوار در سکونتگاه‌های غیررسمی است.

وحیدی ادامه داد: در شورای اجتماعی این موضوع مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. اصل مساله در ستاد ملی زن و خانواده با مسوولیت معاونت امور خانواده ریاست جمهوری انجام می‌شود و بخش دیگری از آن به حوزه فرهنگی و اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی مربوط است. اما شورای اجتماعی هم از این حیث که موضوع با زنان سرپرست خانوار ارتباط دارد به این موضوع پرداخته است.

وزیر کشور درباره اقدامات در حوزه سیاستگذاری و هم‌افزایی در این بخش، گفت: از جمله فعالیت‌های انجام شده در طرح تقسیم کار ملی است که مصوبه شورای اجتماعی شده است. مساله دوم تدوین تقسیم کار ملی است که درباره حمایت و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار. مورد سوم واسپاری مسوولیت به سازمان بهزیستی کشور به عنوان دستگاه اصلی و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، کمیته امداد امام خمینی(ره)، شهرداری‌ها، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و جمعیت هلال احمر است که البته طرح در این باره با همکاری دستگاه‌های ذکر شده هم به تصویب هیات دولت رسید.

ادامه دارد...

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید