کد خبر: 363068
۰
۰
نسخه چاپی

مراسم سالگرد ارتحال آیت الله گلپایگانی در قم برگزار شد

در این مراسم که با حضور آیات خاتمی، حسینی بوشهری، غروی، علوی بروجردی، یثربی، فاضل لنکرانی، حجج اسلام و المسلمین منتظری دادستان کل کشور و حسن خمینی تولیت حرم مطهر حضرت امام راحلب برگزار شد، استاد حوزه و دانشگاه در رابطه با ویژگی های علمی، اخلاقی و معنوی این عالم ربانی به سخنرانی پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی با اشاره به جایگاه علم و عالمان در مکتب والای اسلام، برخی احادیث در رابطه با مقابله عالمان دین با شیاطین و منحرفان را مورد توجه قرار داد و گفت: مرحوم آیت الله گلپایگانی بیش از ۸۰ سال از عمر شریفش را در عرصه تحصیل و تعلیم در حوزه های علمیه مشغول بود.

وی با بیان اینکه بزرگان دینی هم عصر این عالم وارسته، تعابیر بسیار بلندی در خصوص ایشان بیان کرده اند، اظهار داشت: متأسفانه در حال حاضر عمق دینی در حوزه های علمیه کاسته شده و برخی طلاب و روحانیون درگیر مدرک گرایی و شغل های اداری شده اند.

رفیعی بر ضرورت توجه و اهتمام روحانیت به مسأله علمی بودن و ژرف نگری در دروس حوزوی تاکید کرد و گفت: جایگاه برجسته علمی، نخستین ویژگی مرحوم حضرت آیت الله گلپایگانی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی با اشاره به تقوی و ورع کم نظیر مرحوم آیت الله گلپایگانی و تقید ایشان حتی به ترک مکروهات و انجام مستحبات، تصریح کرد: ادب، اخلاق و حسن برخورد این فقیه مجاهد همواره زبانزد بود و نمونه های بسیاری از پناه بودن ایشان برای مردم و طلاب وجود دارد.

رفیعی در پایان با اشاره به خرد و اندیشه سیاسی و اجتماعی آیت الله گلپایگانی و تأکید این عالم ربانی بر موضوع عقلانیت در امور، خاطرنشان کرد: ایشان همواره از انقلاب اسلامی و حضرت امام خمینی(ره) حمایت کرده و بر انجام فعالیت های عام المنفعه تأکید زیادی داشتند.

حضرت آیت الله سید محمدرضا موسوی گلپایگانی در ۹ ذیقعده ۱۳۱۶ هجری قمری در شهر گوگد شهرستان گلپایگان متولد شد و پس از عمری تلاش و مجاهدت در راه کسب علم و معرفت و تربیت شاگردان بسیار و بیش از ۳۰ سال زعامت شیعیان، سرانجام در سال ۱۳۷۲ درگذشت و در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) به خاک سپرده شد.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید