ورود به پیک ششم با سویه امیکرون در هفته‌های آینده

علی محمدیان در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در هفته‌های اخیر ما با افزایش تدریجی بیماران بستری و مراجعین به مراکز درمانی روبه‌رو بودیم که اغلب آزمایش‌ها نشان‌دهنده گسترش سویه امیکرون است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه این سویه خطرناک با سرایت بالا وارد استان‌های مختلف کشور شده، قطعاً در هفته‌های آینده نیز استان اردبیل را تحت تأثیر قرار خواهد داد که بهتر است از هم اکنون راهکارهای پیشگیری مورد توجه قرار گیرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به افت شدید استفاده شهروندان از ماسک تا ۵۰ درصد اشاره کرد و گفت: در مرحله اول باید زدن ماسک با کیفیت تا ۸۰ درصد مورد توجه قرار گرفته و در کنار آن فاصله اجتماعی و تهویه هوا در فضاهای بسته مورد توجه باشد.

محمدیان افزود: اصلی‌ترین عامل در جلوگیری از شیوع این ویروس خطرناک تزریق دز سوم واکسن است که در مراکز تجمیعی و بهداشتی استان در حال انجام است.

وی گلایه‌های مردم را در مورد کمبود مراکز تجمیعی و تزریق واکسن یادآور شد و خاطر نشان کرد: در شهر اردبیل ۲۹ مرکز جامع سلامت و ۲ مرکز تجمیعی در حال حاضر واکسیناسیون دز سوم و همچنین دز اول و دوم را انجام می‌دهند.

محمدیان ۲ مرکز تجمیعی را شهید مبارکی و فجر سلمان‌آباد اعلام کرد و ادامه داد: در این مراکز نوبت صبح و عصر تزریق واکسن انجام می‌شود و تلاش می‌کنیم تا مرکز سوم تجمیعی اردبیل را با نام شهید باکری دوباره فعال کنیم که به دلیل ایراد در سیستم گرمایشی به صورت موقت تعطیل شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در مورد تنوع واکسن تزریق برای دریافت‌کنندگان دز دوم و سوم اضافه کرد: هیچ مشکلی در تأمین واکسن داخلی و خارجی وجود ندارد و بهترین واکسن در دسترس‌ترین واکسن است که می‌توانند نسبت به تزریق آن اقدام سریع و به موقع را انجام دهند.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید