کد خبر: 363260
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

گذر فرهنگی؛ کتاب در نمایشگاهی به وسعت ایران و خیز هنر برای فجر

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران با مشارکت ۲ هزار و ۱۰۰ ناشر داخلی و خارجی و عرضه بیش از ۲۰۰ هزار عنوان کتاب افتتاح شد. شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران، همزمان با نمایشگاه مجازی کتاب تهران، از دستگاه سورتینگ هوشمند بهره‌برداری کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اهدای لوح تقدیر از یک عمر فعالیت هنری استاد زینت السادات امامی هنرمند پیشکسوت حوزه نگارگری و هنر سوخت‌نگاری تجلیل و قدردانی کرد.

رضا مستوفی فرد پیشکسوت باستان شناسی و موزه‌داری صبح امروز سه شنبه در سن ۸۸ سالگی درگذشت.

دبیر اجرایی چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر گفت: ۳۰ استان کشور با چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر همکاری خواهند داشت و هرکدام از استان‌ها یک جشنواره مستقل را به عنوان زیرمجموعه جشنواره چهاردهم فجر در استان خود برگزار می‌کنند.

یاد هنرمند فقید خسرو سینایی در چهلمین جشنواره فیلم فجر با سخنرانی شاهین فرهت موسیقیدان صاحب‌نام کشور در نشستی با عنوان «سینما و موسیقی» برای تشریح تسلط سینایی به سایر هنرها به ویژه موسیقی؛ زنده نگه داشته می‌شود.

مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از آمادگی برپایی نمایشگاه قرآن به صورت حضوری و مجازی خبر داد و گفت: به دنبال فعالیت‌هایی مانند توانمند کردن موسسات قرآنی هستیم که کمتر به آن پرداخته شده است.

معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگویی صریح و بی‌پرده با ایرنا، ضمن نادرست خواندن واژه توقیف برای فیلم‌هایی که مجوز نمایش ندارند؛ درباره حاشیه‌ها و چرایی تشکیل کمیته سه نفره نظارت مجدد بر مجوز اکران فیلم‌ها بر اساس آئین‌نامه‌ قانونی سخن گفت.

کارشناسان رسانه و اهالی سینما معتقدند هر چند برج میلاد فضای مناسبی به لحاظ فیزیکی و لجستیک برای برگزاری جشنواره فیلم فجر است اما همچنان مشکلات صدا و تصویر این مجموعه مناسب پخش فیلم نیست.

مدیرعامل موسسه سینماشهر گفت: داستان شکایت از باغ کتاب کذب محض است. بعضی از باج‌نیوزها علاقمند هستند که از طریق توئیت‌های شخصی و فضاسازی دیده شوند.

دستیار نادر طالب‌زاده با بیان اینکه آقای طالب‌زاده هوشیار هستند و مشکلی برای صحبت با کسانی که به ملاقات ایشان می‌آیند، ندارند، گفت: احتمالا هفته جاری از بیمارستان مرخص خواهد شد.

افتخارات فرهنگی هنری ایران در عرصه بین الملل

محمدرضا دلپاک برای صداگذاری «قهرمان» نامزد جایزه بهترین تدوین صدا برای یک فیلم بلند بین‌المللی شد.

گذر فرهنگی؛ کتاب در نمایشگاهی به وسعت ایران و خیز هنر برای فجر

حامد سلیمان زاده داور جایزه فیپرشی هفتاد و دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم برلین شد.

فیلم ‌کوتاه «زنگ تفریح» ساخته نوید نیکخواه آزاد به جشنواره جهانی سانتو دومینگو جمهوری دومینیکن که مورد تایید فدراسیون بین‌المللی انجمن تهیه‌کنندگان فیلم (فیاپف) است، راه یافت.

گذر فرهنگی؛ کتاب در نمایشگاهی به وسعت ایران و خیز هنر برای فجر

فیلم سینمایی «لاک‌پشت و حلزون» به کارگردانی رضا حماسی در جشنواره داکا در بنگلادش و جشنواره منار صوفیه در بلغارستان با دیگر آثار سینمایی جهان رقابت می‌کند.

فیلم سینمایی «قصیده گاو سفید» به کارگردانی بهتاش صناعی‌ها و مریم مقدم از سوم فوریه (۱۴ بهمن ماه) در سینماهای آلمان و اتریش روی پرده می‌رود.

فیلم کوتاه «آپارات» در ادامه حضورهای بین‌المللی خود به بخش مسابقه شانزدهمین جشنواره کودکان لس‌آنجلس آمریکا و جشنواره Khamrubu هندوستان راه یافت.

مریم بحرالعلومی جایزه بهترین فیلمساز زن جشنواره داکا را برای فیلم «شهربانو» دریافت کرد.

جهان از دریچه فرهنگ و هنر

مراسم «اسکار ۲۰۲۲» توسط چند مجری اجرا خواهد شد و نام دواین جانسون (راک) و تام هالند در بین محتمل‌ترین گزینه‌ها برای این کار به چشم می‌خورد.

باستان‌شناسان در یک معبد سه هزار و ۳۰۰ ساله در اقصر مصر دو مجسمه ابوالهول کشف کردند.

اکران قسمت هفتم از مجموعه فیلم‌های «ماموریت غیرممکن» به دلیل کرونا به سال ۲۰۲۳ موکول شد.

مدال نیوبری سال ۲۰۲۲ برای رمان «آخرین قصه‌گو» به دونا باربا ایگرا اهدا شد.

کودکان انگلیسی با گذشت نزدیک به دو سال از همه‌گیری کرونا «اضطراب» را به عنوان واژه سال ۲۰۲۱ انتخاب کردند.

فیلمبرداری فیلم «بلیت بهشت» با بازی جورج کلونی و جولیا رابرتز به دلیل تداوم بحران شیوع کرونا متوقف شد.

نتفلیکس قسمت دوم انیمیشن «فرار مرغی» را با گذشت ۲۲ سال از اکران قسمت اول، می‌سازد.

پنج اثر از «کلود مونه»، نقاش معروف فرانسوی، با ارزش تخمینی ۵۰ میلیون دلار در حراجی ساتبیز به فروش گذاشته می‌شود.

«رابرت پتینسون» نقش اصلی اولین فیلم «بونگ جون هو» پس از «انگل» را بازی می‌کند.

گذر فرهنگی؛ کتاب در نمایشگاهی به وسعت ایران و خیز هنر برای فجر

نماینده ایران در اسکار نودوچهارم، از جشنواره فیلم پالم اسپرینگز سه جایزه گرفت.

نسخه لایواکشن انیمیشن کلاسیک «گربه‌های اشرافی» از دیزنی در مراحل اولیه ساخت است.

جانی دپ ستاره مجموعه فیلم‌های «دزدان دریایی کارائیب» پس از دو سال دوری از بازیگری، در نقش لویی پانزدهم فرانسه جلوی دوربین می‌رود.

با ادامه تاخت و تاز کرونا در آمریکا، الزام اجرای شیوه‌نامه‌های کرونایی در پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی این کشور یک ماه دیگر تمدید شد.

یک شرکت انگلیسی تا سال ۲۰۲۴ اولین استودیوی فیلمسازی در فضا را با هدف گسترش دو تریلیون دلاری در صنعت سرگرمی می‌سازد.

جایزه ادبی «مدال کارنگی ۲۰۲۲» در دو بخش داستانی و غیرداستانی به کتاب‌هایی درباره آسیایی‌ها و رنگین‌پوستان مقیم آمریکا اهدا شد.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس