کد خبر: 363308
۰
PNAZAR
نسخه چاپی
پایان همکاری با تیم ملی عمان علی تاجیک:

حال تکواندو خوب نیست

به گزارش قم پرس علی تاجیک سرگروه سابق تیم ملی تکواندو و نایب قهرمان سال ۲۰۰۵ جهان که از دی ماه ۹۲ به عنوان سرمربی تیم ملی عمان کار خود را آغاز کرده بود، روز گذشته به این همکاری پایان داد و به تهران بازگشت.

وی در این مورد به خبرنگار مهر گفت: برنامه‌های زیادی برای تکواندو عمان داشتیم و در شرایطی که ثمره تلاش چند ساله در حال به بار نشستن بود، بودجه فدراسیون تکواندو این کشور کاهش پیدا کرد. آنها فقط حضور در مسابقات رسمی چون قهرمانی آسیا و جهان را پوشش می‌دادند و سایر برنامه‌ها از جمله حضور در اردوها و تورنمنت‌های بین المللی به باشگاه‌ها واگذار شد.

تاجیک افزود: تکواندوکاران عمان تازه راه کسب مدال را یاد گرفته بودند. در رقابتهای پاکستان هم یک تیم باشگاهی اعزام شد و دو نفر از شاگردان ما در تیم ملی اعزام شده و در غیاب من یک طلا و یک برنز کسب کردند. به هر حال مجموع شرایط به گونه‌ای پیش رفت که به توافق نرسیدیم و قرارداد تمدید نشد. ولی ارتباط ما همچنان ادامه دارد و با پیشنهاد مسئولان عمانی مقرر شد برای مسابقات رسمی کمک کنم.

قهرمان سابق تکواندو آسیا به شرایط حال حاضر تکواندو کشور هم اشاره کرد و گفت: مجمع تکواندو در بهترین شرایط برگزار شد و نتیجه آن هم مطابق انتظار خانواده تکواندو و باعث خوشحالی همه شد. ولی نکته نگران کننده صادر نشدن حکم هادی ساعی به دلایل واهی بود. این موضوع نشان می‌دهد آنها که دنبال این حواشی هستند اصلاً تکواندوکار نیستند، چرا که یک تکواندوکار واقعی از شکست هم استقبال می‌کنند. ولی آنها که در برابر ساعی شکست خوردند دست به هر کاری می‌زنند، تا موقعیت خود در فدراسیون را حفظ کنند. مگر چقدر این منافع ارزش دارد که با وجود باخت هم از آن دست نمی کشند.

وی ادامه داد: باید مسیر رشد و پیشرفت را برای سایر اهالی ورزش هم فراهم کرد. اینکه چرا آقایان اصرار به ماندن دارند، در حالی که پیام مجمع که همان خواست جامعه بزرگ تکواندوست، با صدای بلند اعلام کرد که تکواندو دیگر نیازی به شما ندارد. سراسر دنیا مجمع، رئیس فدراسیون را انتخاب می‌کنند و همه به آن احترام می‌گذارند. یعنی رأی مجمع بر هر چیزی ارجح است و هیچ ارگانی نمی‌تواند دخالت کند. ولی در ایران شرایط متفاوت است.

تاجیک در پایان گفت: حال تکواندو خوب نیست. برنامه‌های فشرده‌ای پیش رو برای تکواندو بسیار مهم است. به عنوان عضو کوچکی از خانواده تکواندو از دکتر سجادی می‌خواهم با تنفیذ حکم ساعی آرامش را به این رشته بازگرداند.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس