کد خبر: 368190
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

رادیو و تلویزیون رونمایی از سریال‌های رمضانی از امشب رقابت یک کمدی و چند اجتماعی

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون ایرنا، سریال‌های رمضانی در دو دهه گذشه فضاهای مختلفی را تجربه کرده‌اند. امسال خبری از ژانر معناگرا نیست و همچون سال‌های قدیم یک کمدی (خوشنام) در ترکیب سریال‌ها جای گرفته است. سال گذشته پخش سریال احضار با موضوع احضار روح واکنش‌های متنوعی را در پی داشت. فصل دوم نجلا درباره جنگ ایران و عراق و اشغال خرمشهر به دست عراق و مقاومت مردم و بازپس گیری این شهر است. از سرنوشت۴ مضمونی اقتصادی و اجتماعی دارد و به موانع تولید داخلی بر سر راه جوانان و تشویق به تولید دانش‌بنیان می‌پردازد.

سریال مسافران شهر با نام قدیمی ساعت یازده ساختاری اپیزودیک دارد و با محور یک تاکسی اینترنتی شکل گرفته است.

این سریال به صورت اپیزودیک خواهد بود و قرار است در هر قسمت از آن، قصه از ساعت ۱۱ شب آغاز شده و تا حدود یک ساعت هم به پایان برسد. بخشی از داستان درباره یک تاکسی اینترنتی است و قصه هایی که راننده این تاکسی در پیرامون خود تجربه می کند.

۴ سریال جدید خوشنام، از سرنوشت ۴، نجلا ۲ و مسافران شهر با شروع ماه مبارک رمضان از امروز یکشنبه ۱۴ فروردین ماه از شبکه های یک، دو، سه و پنج ساعت ۲۲، ۲۱:۱۵، ۲۰ و ۱۹ روی آنتن می روند.

«خوشنام»، سریال پربازیگر شبکه یک

سریال طنز خوشنام به کارگردانی علیرضا نجف‌زاده و تهیه‌کنندگی احمد زالی است در شب های ماه رمضان ساعت ۲۲:۰۰ روی آنتن شبکه یک می رود.

این سریال به نویسندگی محسن کیایی و بازنویسی فهیمه سلیمانی یک سریال خانوادگی اجتماعی با درون مایه طنز است.

در سریال خوشنام هومن حاجی عبداللهی ایفاگر نقش «شهرام» شخصیت اصلی سریال و حمید لولایی هم در نقشی متفاوت ایفاگر نقش اوسا شفیع پدر شهرام است. شهره لرستانی نقش پروین مادر شهرام را بازی می‌کند. فریده سپاه منصور در نقش مهربان مادربزرگ شهرام ظاهر می‌شود. سحر ولد بیگی و نیلوفر رجایی‌فر هم خاله‌های شهرام در این سریال هستند.

رونمایی از سریال‌های رمضانی از امشب/ رقابت یک کمدی و چند اجتماعی

در خلاصه داستان این سریال می‌خوانیم: از مکافات عمل غافل مشو، گندم از گندم بروید جو ز جو

حمید لولایی، هومن حاجی عبداللهی، عباس جمشیدی فر، شهره لرستانی، فریده سپاه منصور، سحر ولدبیگی، امیر کربلایی زاده، امیر غفارمنش، رضا فیاضی، مهرداد ضیایی، ساناز سماواتی، خسرو احمدی، نیلوفر رجایی‌فر، رابعه مدنی، اکبر سنگی، مریم سرمدی، محمدرضا داوود نژاد، کریم قربانی، الهه جعفری، علیرضا درویش، افشین سنگ‌چاپ، مهرداد ضیایی، شیوا خنیاگر، سیامک ادیب، سلمان خطی، فرزاد حاتمیان، سید رضا حسینی، پروین ملکی، مهری آل آقا، دلارام ترکی، محسن گودرزی، مجید اکبری و سیاوش چراغی‌پور در سریال خوشنام به هنرمندی پرداخته اند.

سریال خوشنام در ۳۰ قسمت، شب های ماه رمضان ساعت ۲۲:۰۰ روی آنتن خواهد رفت و ساعت ۸:۳۰ و ۱۵ روز بعد بازپخش می شود.

«از سرنوشت ۴» و تولید دانش بنیان

سریال از سرنوشت ۴ به کارگردانی محمدرضا خردمندان و تهیه‌کنندگی اکبر تحویلیان در ماه رمضان ساعت ۲۱:۱۵ از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

از سرنوشت تاکنون سه فصل را پشت سر گذاشته و با استقبال خوب مخاطبان همراه شده است. فصل چهارم این سریال پس از پایان تصویربرداری در مناطق مختلف ایران، آخرین مراحل فنی را پشت سر می‌گذارد و مهمان رمضانی خانه‌های مردم ایران خواهد بود. عمده‌ترین مسئله‌ای که در این فصل از سریال دنبال می‌شود، موانع تولید داخل بر سر راه جوانان و تشویق به تولید دانش بنیان است.

مجید واشقانی، حسین پاکدل، لیلا بلوکات، رضا داوودنژاد، ساناز سعیدی، سید مهرداد ضیایی، نگین صدق گویا، سولماز غنی، مائده طهماسبی، رضا بنفشه خواه، شاهو رستمی، مسعود انتظاری، محمدصادق ملک و دارا حیایی، کیسان دیباج، فاطیما بهارمست، مونا کرمی، مهدیس توکلی، مهران میری، فرهنگ زرگرباشی و متین طاهری‌نیا بازیگران سریال از سرنوشت ۴ هستند.

سریال از سرنوشت ۴ هر شب ساعت ۲۱:۱۵ و تکرار آن ساعت ۵:۳۰ بامداد و ۹:۲۰ از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

عاشقانه «نجلا ۲» در شبکه سه

ادامه فصل دوم سریال نجلا به کارگردانی خیرالله تقیانی پور و به تهیه‌کنندگی سعید سعدی در ماه مبارک رمضان هر شب ساعت ۲۰ روی آنتن شبکه سه سیما می رود.

قصه فصل دوم سریال «نجلا در سال ۱۳۵۸ می‌گذرد. نجلا در اوضاع آشفته و نا امنی ها به عبد که عاشق او شده وعده‌ای می‌دهد که طی آن اگر عبد بتواند او را از مرز ایران و عراق رد کند و به زیارت اربعین برسد، در قبال عشقش به

او پاسخ مثبت می‌دهد، اما همه این‌ها در طول مسیر دست‌خوش اتفاق‌هایی می‌شود.

تصویربرداری فصل دوم سریال نجلا به کارگردانی خیرالله تقیانی پور و به تهیه‌کنندگی سعید سعدی از ابتدای تابستان ۱۴۰۰ آغاز شده بود و در لوکیشن‌های مختلفی مانند جنوب تهران، آبادان و خرمشهر، زندان و تعدادی از شهرهای کشور عراق مانند کربلا تولید شده است.

رونمایی از سریال‌های رمضانی از امشب/ رقابت یک کمدی و چند اجتماعی


حسام منظور، محیا دهقانی، ملیکا شریفی‌نیا، مصطفی ساسانی، سوگل طهماسبی، ایوب آقاخانی، مرتضی شاه‌کرم، بدرالسادات برنجانی، محسن پوشایی، حسین شفیعی، تورج فرامرزیان، وحید نفر، جمال بیات، ابراهیم گله‌ دارزاده، رستا رضوی، مهدی ملاک، سیامک توده‌ فلاح، اسحاق احمدپور، محسن مرادی، امیر دهلکی، سامان خلیلیان و (با هنرمندی) هدایت هاشمی، سیدمهرداد ضیایی و آزیتا حاجیان بازیگرانی هستند که در این سریال به ایفای نقش می‌پردازند.

سریال نجلا هر شب ساعت ۲۰ و تکرار آن ساعت ۱۰ و ۱۵:۳۰ پخش می شود.

«مسافران شهر» و موضوعات رمضانی

سریال مسافران شهر به کارگردانی مشترک سیروس حسن پور و احمد معظمی و تهیه کنندگی پرویز امیری در شب های ماه رمضان ساعت ۱۹ از شبکه پنج روی آنتن می رود.

سریال مسافران شهر مضامین مذهبی، انقلابی و حتی دفاع مقدس دارد و هنرمندانی همچون حمیدرضا محمدی، شهرام قائدی، ویدا جوان، حبیب دهقان نسب، آشا محرابی، زهره نعیمی، شهرزاد کمال زاده، اسماعیل محرابی، نیلوفر شهیدی، نسرین بابایی، پوراندخت مهیمن، رسول نجفیان، خیام وقار، حسین عابدینی، حامد احمدجو و.. در آن نقش آفرینی می کنند.

داستان‌های این سریال که در قالبی مبتنی‌ بر فلاش ‌بک روایت می‌شود، درباره موضوعات رمضانی است و اتفاقات آن در حد فاصل ماه رمضان و عید سعید فطر رقم می‌خورد.

این سریال به صورت اپیزودیک خواهد بود و قرار است بخشی از آن داستان یک تاکسی اینترنتی باشد و قصه هایی که راننده این تاکسی در پیرامون خود تجربه می کند.

سریال تلویزیونی مسافران شهر در ماه رمضان ۱۴۰۱ هر شب ساعت ۱۹ از قاب شبکه پنج تماشایی می شود و تکرار آن ساعت ۲۳ روی آنتن می رود.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.