کد خبر: 369884
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

سینما و تئاتر دستور وزیر ارشاد برای پیگیری مشکلات رضا رویگری

به گزارش ایرنا از روابط عمومی سازمان سینمایی؛ محمد خزاعی، اظهار داشت: از روز گذشته که از مشکل آقای رضا رویگری اطلاع پیدا کردیم با خانم کریمی همسر ایشان و از طریق آنها با پزشکان معالج و دست اندرکاران آسایشگاه کهریزک در تماس بودیم.

وی ادامه داد: به گفته همسرشان و بنابه تاکید پزشک معالج آقای رویگری، امکان نگه داری وی در منزل به دلیل پاره‌ای مشکلات و اختلالات جسمی به هیچ وجه وجود نداشت و با مساعدت و همکاری پزشک به آسایشگاه کهریزک و در شرایط مطلوب منتقل شده است.

به گفته وی، چندین بار هم از سوی سازمان سینمایی و همکاران بنده در موزه سینما برای حمایت از این هنرمند عزیز اقداماتی صورت گرفته و عیادت از ایشان از اولین برنامه‌های دیداری بنده در مدت حضورم در سازمان سینمایی بوده است.

رئیس سازمان سینمایی تاکید کرد: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم صبح امروز مدیرعامل صندوق اعتباری هنر را مامور کردند از نزدیک و حضوری در جریان روند نگه داری و درمان و شرایط آقای رویگری قرار گیرند.

وی اضافه کرد: با تعاملاتی که از طریق صندوق اعتباری هنر صورت گرفته و اقداماتی که از سوی سازمان سینمایی و صدا و سیما در حال انجام است مشکلات این هنرمند بزودی مرتفع می‌شود.

خزاعی گفت: در کنار این هنرمند پیشکسوت و خانواده‌اش خواهیم بود.

رضا رویگری چند سالی است که به بیماری مبتلاست و در این مدت کمتر در آثار سینمایی و تلویزیونی بازی کرده و چند بار هم در بیمارستان بستری و تحت مداوا قرار گرفته است.

بازی در سریال های تلویزیونی را با سریال محله بهداشت آغاز کرد. با فیلم عقابها به کارگردانی زنده یاد خاچیکیان به سینما آمد و ۲۸ فیلم سینمایی بازی کرد و برای کارهای خود آهنگسازی نیز کرد. او در چند نمایشگاه نقاشی در ایران و آمریکا شرکت کرد رضا رویگری تاکنون سه آلبوم موسیقی با نامهای از عشق گفتن و غوغا و کازابلانکا به بازار هنر عرضه کرده است.

وی همچنین، خوانندۀ سرود معروف ایران ایران دراول انقلاب است. شور شیرین، اخراجی ها ۳، بوتیک، مسافر ری، بلوف، گناهکاران از جمله فیلم هایی است که وی در آنها به ایفای نقش پرداخته است.

بازی در نقش کیان ایرانی در سریال مختارنامه از جمله نقش های ماندگار این بازیگر محسوب می شود.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.