کد خبر: 370478
۰
۰
نسخه چاپی

سند ملی زیارت تدوین می‌شود

به گزارش قم پرس، نشست نمایندگان اعتاب مقدسه با معاونت فرهنگی، اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه و حوزه نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت برگزار شد.

در این نشست که نمایندگان حرم‌های چهارگانه امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س)، حضرت شاه‌چراغ (س) و حضرت عبدالعظیم حسنی (س)» و نماینده مسجد جمکران نیز در آن حضور داشتند در مورد همکاری‌های مشترک بین این اماکن مذهبی بحث و تبادل‌نظر شد.

درباره این نشست حجت‌الاسلام غلامرضا عادل معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: جلسه امروز چند دستور کار داشت که یکی از مهم‌ترین آن‌ها بحث تدوین سند ملی زیارت بود که بعد از جلسه اولیه‌ای که در حرم عبدالعظیم حسنی (س) برگزار شد جلسه دیگری هم در شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور کارشناسان مربوطه تشکیل شد و بحث مفصلی شکل گرفت که با تدوین این سند بسیاری از دستگاه‌های دیگر کشور ازجمله سازمان میراث فرهنگی و وزارت امور خارجه نیز در این زمینه فعال خواهند شد.

عادل یادآور شد: موضوع دیگری که در این جلسه در مورد آن بحث شد همایش همکاری مشترک اعتاب جهان اسلام برای خدمت بیشتر به زائران بود که مقرر شده است روز دوشنبه در حرم حضرت علی (ع) به دعوت عتبه علویه برگزار شود. موضوعاتی که قرار است در این همایش به‌عنوان پیشنهادهای اعتاب ایران در قالب همکاری مشترک مطرح شود در جلسه امروز موردبررسی قرار گرفت.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: سازمان اوقاف با توجه به حضورش در پهنه کشور و این‌که در یک جای خاص متمرکز نیست ظرفیت‌های بسیار مهمی دارد. بیش از ۵۰۰ امامزاده از ۸ هزار امامزاده موجود در کشور دارای قابلیت‌های فوق‌العاده گردشگری و امکانات ویژه هستند.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید