کد خبر: 371131
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

پاسخ صریح فدراسیون فوتبال کانادا به اظهارات ترودو

به گزارش ایرنا، دیدار دوستانه تیم‌های ملی فوتبال ایران و کانادا روز پنجم ژوئن (۱۵ خرداد) در شهر ونکوور کانادا برگزار خواهد شد. دیداری که در راستای آماده‌سازی ۲ تیم برای حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر است.

برگزاری این دیدار با واکنش‌های متفاوتی روبرو شده است. «جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا در اظهاراتی که نشان از دخالت سیاست در ورزش دارد اعلام کرد: دعوت فدراسیون فوتبال کانادا از ایران برای انجام بازی دوستانه در ونکوور ایده خوبی نبود و برگزارکنندگان این دیدار باید توضیح دهند که چرا به دنبال برگزاری آن هستند.

این اظهارات با واکنش تند فدراسیون فوتبال این کشور روبرو شده و در بیانه‌ای اعلام کرد که ورزش مهمترین ابزار گرد آمدن افراد فارغ از نگاه سیاسی است.

در بیانیه‌ای که امضای «ساندرا گیج» مدیر بازاریابی تیم کانادا پای آن قرار گرفته آمده است: مسوولان فدراسیون فوتبال کانادا به قدرت ورزش و توانایی آن برای گرد هم آوردن افراد با پیشینه و عقاید سیاسی مختلف برای یک هدف مشترک اعتقاد دارند. ایران یکی از ۳۲ تیم شرکت کننده در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر است و فدراسیون فوتبال کانادا از تمامی دستورالعمل‌های بین‌المللی در برگزاری این مسابقه پیروی می‌کند.

در ادامه بیانیه آمده است که این فدراسیون فارغ از تمام موضع‌گیری‌ها بر روی آماده‌سازی تیم ملی مردان‌ برای رقابت در صحنه جهانی متمرکز است.

تیم ملی فوتبال کانادا در گروه ششم رقابت‌های جام جهانی با تیم‌های فوتبال بلژیک، مراکش و کرواسی همگروه است. تیم ایران نیز در گروه دوم با تیم‌های انگلیس، آمریکا و برنده پلی‌آف اروپا همگروه شده است.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.