کد خبر: 371144
۰
۰
نسخه چاپی

سومین جشنواره ملی مهدویت در ایستگاه پایانی

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان قم و دبیر سومین جشنواره ملی مهدویت جهاد دانشگاهی واحد استان قم از مراسم اختتامیه سومین جشنواره ملی مهدویت در روز دوشنبه مورخ ۲ خرداد ماه خبر داد.

سومین جشنواره ملی مهدویت در ایستگاه پایانی

به گزارش قم پرس : علی حسینی، بیان کرد: در این مراسم آئیین تقدیر از برگزیدگان جشنواره و اهدای جوایز با حضور میهمانان گرانقدر ملی و استانی صورت می گیرد.
وی خاطرنشان کرد: محور اصلی سومین جشنواره ملی مهدویت گفتمان سازی مهدویت با تکیه بر موعود یاوری با نگاه علمی و به دنبال ایجاد یک موج تبلیغ و ترویج معارف مهدوی و فرهنگ انتظار در جامعه دانشگاهیان در قالب یک طرح ملی بود.
دبیر سومین جشنواره ملی مهدویت جهاد دانشگاهی با اشاره به اینکه باور به مهدویت اثرات و نتایج مختلفی در جامعه به لحاظ فردی و جمعی دارد و مهم ترین آن امید به آینده روشن و غایت مندی زندگی است در خصوص محورهای اصلی جشنواره مهدویت تصریح کرد: با توجه به اهمیت شناخت مهدویت و ضرورت پاسداشت این رکن اعتقادی و برای به منصه ظهور رساندن نقش فرهنگی و هنری این حوزه در جامعه به اشکال مختلف باید در قالب های هنری، ادبی در فضاهای مذهبی، علمی و عموم جامعه به نمایش گذاشت.
حسینی هدف از برگزاری جشنواره ملی مهدویت را یک موج جدید و کاملا هدایت شده از سمت نهادهای علمی، حوزوی و فعالان جدی در عرصه مهدویت دانست و عنوان کرد: با توجه به حضور و همکاری مسجد مقدس جمکران به عنوان مرکز فعالیت‌های مهدوی و قطب مهدویت در جهان اسلام و مرکز تخصص مهدویت در کنار نهادهای دانشگاهی همچون جهاد دانشگاهی، وزارت علوم، دانشگاه آزاد و علمی- کاربردی و نهادهایی مانند بنیاد نخبگان و پارک علم و فناوری که امسال وارد جشنواره شدند ضمن برگزاری یک جشنواره فرهنگی و هنری دعوتی از صاحبان هنر، ادب، ایده و خلاقیت است که برای بهتر اندیشیدن در حوزه مهدویت و توسعه فرهنگ متعالی مهدویت در جامعه کمک کنند.
دبیر سومین جشنواره ملی مهدویت با بیان این که در مجموع تعداد ۲۵۵۱ اثر به دبیرخانه سومین جشنواره ملی مهدویت ارسال شد، تصریح کرد: علاوه بر آثار منتخب، آثار راه یافته به مرحله نهایی داوری در کتاب جشنواره و نمایشگاهی که بدین منظور تشکیل می شود به نمایش در خواهد آمد همچنین این آثار به شکل چند رسانه ای و محتوای دیجیتال در اختیار عموم علاقه مندان قرار خواهد گرفت.
وی در ادامه با اشاره به همراه برنامه های جانبی در این مراسم اظهار کرد: اهدای کمک هزینه سفر به مشهد مقدس5نفر، اهدای بن های تخفیف جهت شرکت در دوره های جهاد دانشگاهی به 5نفر،‌همراه با شعر خوانی جناب آقای احمد علوی از جمله برنامه های مهم این مراسم است.
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد استان قم در پایان خاطر نشان کرد: مراسم اختتامیه سومین جشنواره ملی مهدویت در تالار شهید مطهری دانشگاه قم ساعت 10:30 صبح برگزار خواهد شد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید