کد خبر: 371209
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

استقلال در آستانه تصاحب تنها صدرنشینیِ پرسپولیس/ فرهاد به دنبال دبل کردن رحمتی

به گزارش ایرنا، تیم فوتبال استقلال تهران در چارچوب هفته بیست و هشتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران باید در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم آلومینیوم اراک برود. شاگردان فرهاد مجیدی هفته گذشته قهرمانی خود را قطعی کردند و حالا به دنبال رکوردشکنی از لحاظ امتیاز و همچنین به پایان بردن فصل بدون ثبت شکست هستند.

در سوی مقابل آلومینیوم اراک پس از سه بازی در لیگ و جام حذفی موفق شد با حساب ۲ بر یک از سد صنعت نفت آبادان بگذرد و به مسیر پیروزی با مهدی رحمتی بازگردد. از زمانی که دروازه‌بان اسبق تیم ملی هدایت ایرالکو را به دست گرفته آنها در هشت بازی رسمی در لیگ و جام حذفی به چهار پیروزی، ۲ تساوی و ۲ شکست دست یافته‌اند.

فرهاد مجیدی در این فصل عملکرد درخشانی مقابل مربیان استقلالی داشته و همه آنها را با شکست روبرو کرده است. حالا هفتِ محبوب آبی‌ها به دنبال این است تا رحمتی را هم در کنار نام‌هایی چون علیرضا منصوریان، امیر قلعه‌نویی، رضا عنایتی و ... قرار دهد.

تنها تقابل این ۲ همبازی سابق در دور برگشت لیگ بیستم بود که استقلال توانست در ورزشگاه آزادی با گل‌های آرمان رمضانی و مهدی قایدی از سد شهرخودرو بگذرد. رحمتی البته در این فصل و در ۲ حضوری که در ورزشگاه آزادی داشته یک بار از سد پرسپولیس گذشت و یک بار در فینال جام حذفی به نساجی باخت.

تیم‌های استقلال و آلومینیوم تا به حال سه بار در تاریخ لیگ برتر به مصاف یکدیگر رفته‌اند. در لیگ بیستم استقلال با نتیجه ۲ بر صفر در ورزشگاه آزادی برنده شد و دیدار در اراک با نتیجه صفر بر صفر به اتمام رسید. در لیگ بیست و یکم هم دیدار رفت به میزبانی آلومینیوم با حساب یک بر یک تمام شد و حالا شاهد چهارمین رویارویی هستیم.

استقلال به بردی دیگر در خانه می‌اندیشد و آلومینیوم می‌خواهد مانند بازی با پرسپولیس در جام حذفی، استقلال را در هم خانه‌اش متوقف کند و چه بسا با اولین باخت فصل مواجه کند.

استقلال در صورتی که بتواند حتی یک امتیاز از این بازی بگیرد می‌تواند به صدر جدول بهترین تیم‌های میزبان هم صعود کند و جای پرسپولیس را بگیرد. فعلا ۲ تیم ۳۳ امتیاز بازی‌هایی که میزبان بوده‌اند به دست آورده‌اند و البته سرخپوشان یک بازی بیشتر انجام داده‌اند.

آلومینیوم هم نمایش دور از انتظاری در دیدارهای بیرون از خانه داشته است. آنها در ۱۳ مسابقه فقط یک برد داشته‌اند. پنج باخت و هفت تساوی نیز برای ایرالکو در بیرون از اراک به ثبت رسیده است. آنها از این حیث فقط شهرخودرو، تراکتور و فجرسپاسی را پایین‌تر از خود می‌بینند.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.