کد خبر: 371225
۰
۰
نسخه چاپی
رزمنده دفاع مقدس:

برای هر صندلی مدیریتی در کشور ما ۷۳ نفر شهید شده اند

حجت الاسلام مرادی استحکام نظام جمهوری اسلامی را مدیون خون های ریخته شده شهدا دانست و گفت: برای هر صندلی مدیریتی در کشور ما ۷۳ نفر در دفاع مقدس به شهادت رسیده است.

به گزارش قم پرس به نقل از پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی (تبلیغ نیوز)، حجت الاسلام مرادی از رزمندگان دفاع مقدس در همایش وعاظ عرصه دفاع مقدس که به همت معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در مرکز همایش های غدیر قم برگزار شد، گفت: بنا به تحقیقات یک دانشمند روسی در طول تاریخ ۳ میلیارد نفر در اثر جنگ های بزرگ کشته شده اند؛ جنگ عراق علیه ایران ششمین جنگ بزرگ در قرن اخیر است.

وی افزود: طلاب و روحانیون در جنگ تحمیلی نقش مهمی داشته اند؛ در جنگ های مختلفی که در ۳۰۰ سال قبل برای ایران پیش آمده است بخش ها مختلفی از کشور ما از آن جدا شد؛ تنها جنگی که یک وجب از خاک ایران در آن از دست نرفت ۸ سال دفاع مقدس بود.

حجت الاسلام مرادی خاطرنشان کرد: اهدای ۵۲۰۰ شهید، ۸۹۲۰ جانباز و ۳۰۰ نفر آزاده تنها بخشی از مجاهدت های روحانیت در عرصه دفاع مقدس بود.

وی استحکام نظام جمهوری اسلامی را مدیون خون های ریخته شده شهدا دانست و گفت: برای هر صندلی مدیریتی در کشور ما ۷۳ نفر در دفاع مقدس به شهادت رسیده است.

این رزمنده دفاع مقدس تصریح کرد: دفتر تبلیغات اسلامی در دوران دفاع مقدس ۳۹۵۴۰ بار-نفر روحانیون را به این عرصه اعزام نمود.

وی با اشاره به اشتیاق روحانیون به حضور در دفاع مقدس افزود: روحانی هایی را در دفاع مقدس داشتیم که ماه ها خانواده خود را نمی دیدند و به تبلیغ در این عرصه می پرداختند.

حجت الاسلام مرادی بیان داشت: شهید ردانی پور فرمانده تیپ ۴۵ قمربنی هاشم آنچنان اخلاص داشت که برای ازدواجش نامه ای به حضرت معصومه می نویسد و از ایشان می خواهد که با خانمی از سلاله پاک سادات ازدواج نماید؛ او بعد از ازدواجش در جبهه ها به شهادت رسیده و حتی پیکرش پیدا نشد.

وی گفت: شهید «عبدالله میثمی» کسی بود که در حین نماز شب به شهادت رسید.

این رزمنده دفاع مقدس اظهار کرد: از بین هر ۱۰۰۰ نفر روحانی ۴۰ نفر از آن ها در دفاع مقدس به شهادت رسیدند و پرجمعیت ترین قشر از نظر اهدای شهید در آن دوران بوده اند.

وی در پایان با تأکید بر اهتمام علما بر حضور در عرصه دفاع مقدس عنوان داشت: مرحوم میرزاجواد آقای تبریزی به جبهه رفت و گفت «اگر من شهید شدم همین جا مرا دفن کنید» و حتی به مشهد نبرید.

------------

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید