کد خبر: 371235
۰
۰
نسخه چاپی

بسترهای همکاری آستان مقدس فاطمی و شهرداری قم بررسی شد

نشست بررسی زمینه‌های همکاری آستان مقدس فاطمی و شهرداری قم در برگزاری جشن‌های دهه کرامت حول دو محور هم‌افزایی در کمک رسانی به نیازمندان و تبیین شخصیت و جایگاه حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار شد

بسترهای همکاری آستان مقدس فاطمی و شهرداری قم بررسی شد

به گزارش قم پرس: نشست مشترک هماهنگی فعالیت‌های حرم مطهر بانوی کرامت و شهرداری قم در دهه کرامت با حضور حجت الاسلام والمسلمین علی اشرف عبدی مدیر حرم مطهر، حجت الاسلام علی قاسمی مدیر روابط عمومی و تبلیغات حرم مطهر، مهدی کلانترزاده مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری قم و حجت الاسلام طباطبایی‌نژاد سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری قم و جمعی از مسئولان روابط عمومی دو نهاد در ساختمان کریمه حرم مطهر برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین علی اشرف عبدی در این نشست با بیان اینکه شهر قم شهر اهل بیت(س) است اظهار کرد: در خدمتگزاری به اهل بیت(س) ما درون خانه خادم هستیم و شهرداری و دیگر نهادها بیرون خانه خادم هستند و باید تفاهم کاری بین دو گروه از خادمین برقرار باشد تا منشأ ارائه خدمات برای زائران باشد.

وی با اشاره به اینکه در گذشته هم کارهای خوبی انجام شده و باید ادامه پیدا کند، گفت: یکی ازکارهای خوب گذشته که انجام شده است برگزاری کاروان نمادین ورود حضرت معصومه سلام الله علیها به قم است که از برکات انقلاب اسلامی است و عرصه خوبی برای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی است.

مدیر حرم مطهر بانوی کرامت افزود: پیوند قم با انقلاب، پیوند حضرت معصومه سلام الله علیها با شیعه و پیوند ایران اسلامی با تفکر ناب اهل بیت (ع) دستاورد بزرگ این انقلاب است که باید به جهان معرفی شود و این اقدام باید به دست هنرمندانه همه خادمان انجام شود.

در ادامه حجت الاسلام قاسمی به بیان برنامه‌های امسال آستان مقدس قم در دهه کرامت پرداخت و گفت: شعار کلی که برای دهه کرامت امسال در نظر گرفته شده به گونه‌ای است که هم با بحث مواسات و کمک مؤمنانه مرتبط است و هم بحث جهاد تبیین که مورد توجه مقام معظم رهبری است در آن گنجانده شده ولی شعار داخلی حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها همان شعار فدای دخترم خواهد بود که برگرفته از عبارتی است که امام کاظم (ع) برای دخترشان به کار بردند.

وی افزود: برنامه‌های دهه کرامت به گونه‌ای است که در چندروز اول حول محور حضرت معصومه سلام الله علیها و روز دختر خواهد بود و سپس به سمت دیگر امام زادگان ایران می‌رود و روزهای پایانی بیشتر به حرم مطهر رضوی اختصاص خواهد یافت و توجهات به سمت مشهد مقدس می‌رود.

مدیر روابط عمومی و تبلیغات آستان مقدس فاطمی افزود: برای جشن روز دختر با هماهنگی که با معاونت امور زنان نهاد ریاست جمهوری انجام شده است جشن سراسری با محوریت شخصیت حضرت معصومه سلام الله علیها برپا خواهد شد و ویژه‌ترین برنامه روز میلاد در حرم مطهر بانوی کرامت همایش دختران آفتاب است که حدود ۲ تا ۳ هزار دختر نوجوان با گل وارد آستان مقدس فاطمی می‌شوند و در جلسه‌ای حضور پیدا کنند و در پایان هم ضریح مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها را گلباران می‌کنند.

وی ادامه داد: کار ویژه‌های اصلی ما همایش دختران آفتاب برای روز میلاد، همراهی و هم افزایی با آستان قدس رضوی در دهه کرامت، اجرای پویش فدای دخترم در تمام استان‌ها و تقدیر از دختران نمونه انقلاب، تولید سرود و محتواهای فرهنگی با حضور و محوریت دختران و راه‌اندازی پویش گسترده خدمت کریمانه و دستگیری از نیازمندان با همراهی مردم است.

در ادامه مهدی کلانترزاده با بیان اینکه ما خود را خادم شهر مقدس قم می دانیم، گفت: تسهیل دسترسی زائران به حرم مطهر و تقویت مباحث فرهنگی از مهمترین دغدغه‌های شهرداری قم است و امیدواریم در دهه کرامت ظهور و بروز شعار این دهه در تمامی دستگاه‌ها دیده شود و با ارتباط گیری با سایر استان‌ها نیز شاهد ملی شدن این شعار در سطح کشور باشیم.

وی با بیان اینکه در شهرداری قم ۱۱ کمیته از جمله کمیته زائران، کمیته بوستان‌ها، کمیته میادین میوه و تربار، کمیته تأمین امنیت، کمیته فرهنگی، کمیته فضاسازی شهری، کمیته خدمات شهری، کمیته ترافیک و … برای دهه کرامت تشکیل شده و با هماهنگی با سایر ادارات و نهادهای داخل استان امیدواریم بتوانیم برنامه‌های مناسبی را در دهه کرامت داشته باشیم.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم بر لزوم راه اندازی کمپین تبلیغاتی و رسانه‌ای برای دهه کرامت تأکید کرد و گفت: بودجه‌های فرهنگی خوبی برای کارهای فرهنگی وجود دارد و باید در قالب یک طرح جامع تمامی مؤسسات فرهنگی و اجتماعی را به کار گرفت تا در طول سال برای زائران حضرت معصومه سلام الله علیها کارهای مفیدی ارائه کنند و محور همه فعالیت‌ها تکریم زائران باشد.

در ادامه این نشست حجت الاسلام طباطبایی نژاد با بیان اینکه دغدغه‌ها نسبت به شهر قم جدی است، گفت: وقتی می‌گوییم حرم اهل بیت، شهر اهل بیت و ام القرای جهان اسلام این تعابیر انتظاراتی را از این شهر ایجاد می‌کند که برآوردن این انتظارات نیاز به کار فرهنگی کوتاه مدت و بلند مدت و هم افزایی همه نهادها دارد.

وی افزود: فضاسازی شهر مقدس قم باید به گونه‌ای باشد که زائر وقتی به حرم می‌رسد آمادگی روحی و فکری زیارت را داشته باشد و در این راستا ما طرح سه ساله‌ای را مطرح کردیم تا یک محدوده فرهنگی در مرکز شهر داشته باشیم که حریم حرم باشد و شاهد رویدادهای فرهنگی مختلف در این محدوده باشیم.

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری قم در خصوص فعالیت‌های دهه کرامت این سازمان گفت: در دهه کرامت ما رویداد هفته فرهنگی شیراز را در قم خواهیم داشت و هنرمندان شیراز در قم حضور پیدا خواهند کرد و به ارائه برنامه‌های فرهنگی می‌پردازند و در حوزه برگزاری جشن در محلات، بوستان‌ها و مساجد نیز برنامه‌های متنوعی خواهیم داشت.

گفتنی است در ادامه این نشست گفت وگوهایی پیرامون ظرفیت‌ها و نحوه تعامل حرم مطهر بانوی کرامت و شهرداری قم در خصوص برنامه‌های دهه کرامت در حوزه‌های فرهنگی، بین الملل، فضاسازی شهری، رسانه و تبلیغات انجام شد و تصمیمات لازم برای تداوم جلسات و هماهنگی بیشتر گرفته شد.

انتهای پیام/***

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید