۷ مبتلای به کرونا در استان سمنان شناسایی شدند/ رشد آمار مبتلایان

به گزارش قم پرس طبق اعلام ستاد مقابله با کرونا و آمارهای ارائه شده از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود طی ۲۴ ساعت منتهی به انتهای شنبه هیچ بیمار کرونایی در استان سمنان جان خود را از دست نداده است.

طبق اعلام کمیته اطلاع رسانی ستاد مقابله با کرونای استان سمنان، ۳۹ فرد مشکوک به کرونا در شبانه‌روز گذشته به مراکز درمانی استان مراجعه کردند در بازه زمانی مذکور همچنین تست کرونای هفت نفر به صورت قطعی مثبت شد که شش نفر از آنها به صورت سرپایی خدمات درمانی دریافت و برای استراحت به منزل رفت.

هم اکنون یک بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان سمنان بستری است اما آمارها از رشد عجیب و غریب کرونا طی همین یک هفته اخیر حکایت دارد تا جایی که در هفته گذشته در بیشترین حالت دو تست مثبت به ثبت می‌رسید که این رقم امروز به هفت رسیده است.

نگاهی به رنگ بندی اعلام شده از سوی ستاد مقابله با کرونا، مبنی بر آمارهای صادره از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود نشان می‌دهد که شهرستان‌های دامغان، سرخه، آرادان، میامی و مهدی شهر وضعیت زرد هستند.

همچنین شهرستان‌های شاهرود، سمنان و گرمسار وضعیت آبی به سر می‌برند که نشان از تثبیت شرایط در استان دارد.

توصیه دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود واکسیناسیون افراد بالای پنج سال در استان سمنان است تا شاهد کاهش شیوع بیماری کرونا باشیم از سوی دیگر رعایت فاصله گذاری اجتماعی از دیگر توصیه‌های شبکه بهداشت و درمان است.

از امروز مراکز تجمیعی واکسیناسیون در استان سمنان تعطیل می‌شوند و مراکز بهداشت تنها واکسن کرونا را تزریق خواهند کرد دلیل این تصمیم هر چند کاهش ساعات کاری مراکز اعلام شده است.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید