کد خبر: 371545
۰
۰
نسخه چاپی

مدیریت شهری به‌تنهایی حل‌کننده مشکلات فرهنگی نیست

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر قم گفت: یکی از بخش‌های مدنظر در این موضوعات جاری، مشکلات فرهنگی است که مدیریت شهری به‌تنهایی امکان رفع آن را ندارد.

مدیریت شهری به‌تنهایی حل‌کننده مشکلات فرهنگی نیست

به گزارش قم پرس: مصطفی ملایی در جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم، با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص جایگاه قم در کشور اظهار داشت: “قم مذهبی‌ترین شهر کشور و پایگاه و خاستگاه بزرگترین انقلاب دوران معاصر است”؛ شهر مقدس قم دارای مزیت‌های ممتاز و خاص است که این شهر را باید متمایز از سایر شهرها موردتوجه قرار داد.

وی بابیان اینکه آسیب‌هایی در شهر قم دیده می‌شود که درشان مردم شریف قم و جایگاه این شهر به عنوان حرم اهل‌بیت (ع) و شهر عش آل محمد (ص) نیست و گفت: یکی از بخش‌های مدنظر در این موضوعات جاری، مشکلات فرهنگی است که مدیریت شهری به‌تنهایی امکان رفع آن را ندارد؛ مانند تحول در رفتار و فرهنگ شهروندی و … که در این میان نگاه دیگری نیز ناظر به ارتقاء و اصلاح نیز مدنظر است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه یکی از محفل‌های که این امکان را برای مجموعه مدیریت شهری در مسیر اصلاح و ارتقاء طبق آیه ۱۸ سوره توبه فراهم کرده ظرفیت مساجد است، افزود: طبق جایگاه متعالی مسجد در دین مبین اسلام و رهبر کبیر انقلاب اسلامی که مساجد را سنگر انقلاب معرفی نمودند، توجه به این ظرفیت مدنظر شورای اسلامی شهر قم است.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت مسجد در دوران دفاع مقدس و به‌ویژه در سنوات اخیر در زمینه مواسات و همدلی جاری بوده است که این موارد باعث شد که با بهره‌گیری از این ظرفیت در هم‌نوایی با مدیریت شهری در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی، مأموریت‌های شهرداری و از سوی دیگر رشد اعتقادی اصحاب هدف جلسات متعددی برگزار کنیم تا درنهایت انتفاع این مهم برای شهر قم باشد.

ملایی با اشاره به مصوبات این جلسات تصریح کرد: اعطای کمک‌های مادی به مساجد در جهت برگزاری برنامه‌های هدف، بازنگری در دستورالعمل حمایت از مساجد، برپایی نمایشگاه‌های موضوعی با کمک کانون مساجد، استفاده از ظرفیت بی‌بدیل مساجد در طرح‌های شهری و تقویت برنامه‌های مشترک ازجمله مصوبات این جلسات بوده است.

انتهای پیام/****

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید