کد خبر: 371692
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

نگرانی بنا از تعویق بازی‌های آسیایی/ قهرمان المپیک در یک وزن بالاتر در قزاقستان

محمد بنا روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تعویق این رویداد به سال آینده و از طرفی با مسابقات جهانی همزمان است. با توجه به کسب سهمیه المپیک در پیکارهای جهانی سال ۲۰۲۳ این همزمانی سخت و شرایط بدی را پیش روی ما قرار خواهد داد. در آن شرایط به طور حتم اولویت ما مسابقات قهرمانی جهان است به طور حتم ۶ نفر برتر در اوزان المپیک را برای کسب سهمیه المپیک راهی جهانی سال ۲۰۲۳ خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در وزن ۹۷ کیلوگرم با توجه به همزمانی بازی‌های آسیایی و جهانی و البته پیش از تعویق بازی‌های آسیایی قصد داشتیم که از مهدی بالی و محمد هادی ساروی در این ۲ رویدادها بهره ببریم اما اکنون حضور بهترین نفر در رقابت‌های جهانی ۲۰۲۲ صربستان مدنظر است.

آقای خاص کشتی ایران یادآور شد: با تعویق بازی‌های آسیایی و اینکه احتمال برگزاری این رویداد سال آینده وجود دارد و با توجه به اهمیت پیکارهای جهانی سال ۲۰۲۳ نمی‌دانم در بازی‌های آسیایی شرکت کنیم یا نکنیم با این وجود تابع مقررات هستیم. در این خصوص شورای المپیک آسیا با توجه به تعویق بازی‌ها می‌بایست اتحادیه جهانی کشتی را مجاب کند تا این رویداد را به زمان دیگر بگذارد.

بنا در خصوص وضعیت و آسیب دیدگی محمد علی گرایی در وزن ۷۷ کیلوگرم اشاره کرد و گفت: در گفت و گویی با پزشک، اعلام کرد که وضعیت این کشتی‌گیر نگران کننده نیست و سه تا چهار هفته آینده به تمرین تیم ملی باز خواهد گشت.

وی همچنین به تغییر وزن سه کشتی‌گیر در تورنمنت قزاقستان اشاره کرد و گفت: در این تورنمنت محمدرضا گرایی، میثم دلیخانی و محمدرضا مختاری در یک وزن بالاتر و علیرضا نجاتی، پژمان پشتام، مهدی فلاح، رامین طاهری و علی شریفی بدون تغییر در وزن خود شرکت می‌کنند.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی اعلام کرد که در تورنمنت ایتالیا نیز ترکیب تیم مشخص خواهد شد.

رقابت‌های بین‌المللی کشتی رنکینگ اتحادیه جهانی جام بولات تورلیخانوف روزهای ۱۲ تا ۱۵ خردادماه در شهر آلماتی قزاقستان برگزار می‌شود.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.