کد خبر: 373480
۰
۰
نسخه چاپی

دولت مردمی به‌فرجام نرسیدن همه راه‌ها به کدخدای غربی را اثبات کرد

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی روز پنجشنبه - ۲۶ خردادماه ۱۴۰۱- در ادامه سفر استانی هیات دولت به استان اصفهان در جمع اقشار مردم دهاقان با اشاره به دیدارهای اخیرش با مسئولان عالی رتبه منطقه که تنها در فاصله دو روز برگزار شده است، گفت: دولت مردمی با عملکرد خود ثابت کرد همه راه‌ها به غرب و کدخدای غربی ختم نمی‌شود.

وی ادامه داد: میزان حجم واردات و صادرات ما با کشورهای منطقه تاکنون ۲ برابر سال قبل شده است، درحالی که سال‌ها کشور معطل کمک غربی ها شده بود. به هر حال امروز ریل کشور درحال تغییر است البته به خوبی واقف هستیم تغییر ریل همراه با سختی‌های است.

ارز ترجیحی تبعیض، فساد و قاچاق به‌ دنبال داشت

عضو کابینه دولت مردمی همچنین با تاکید بر اینکه ادامه تخصیص ارز ترجیحی ناممکن بود، تصریح کرد: ارز ترجیحی تبعیض، فساد و قاچاق به‌ دنبال داشت هرچند قطع آن برای دولت راحت نبود و به‌ معنای نادیده گرفتن مشکلات نبود بلکه یک تصمیم راهبردی بود که هیچ دولتی چنین تصمیمی را در دوره کاری خود نمی‌گرفت اما شخص رئیس جمهور آبرو و شخصیت اجتماعی خود را به‌ میدان آورده تا جامعه را به‌ سمت رستگاری اقتصادی رهنمود کنند.

اسماعیلی اظهار داشت: مردم به آقای رئیس‌جمهور رای دادند تا تصمیمات بزرگ برای آینده کشور اتخاذ کنند هر چند تصمیمات بزرگ شاید با چالش های مواجه شود.
تاکید بر تبدیل وضعیت معیشتین حوزه‌های دفاعی به‌ نقطه قوت

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه سخنان خود با تاکید براینکه وضعیت معیشتی و مسائل اقتصادی همچون حوزه‌های دفاعی به‌ نقطه قوت تبدیل خواهند شد، افزود: اگر این مسائل قابل حل نبود رئیس جمهور مصمم به حضور در این عرصه نمی‌شد.

رشد ۵/۷ درصدی اقتصادی کشور در سه‌ماهه چهارم سال ۱۴۰۰

اسماعیلی همچنین به رشد ۵/۷ درصدی اقتصادی کشور در سه‌ماهه چهارم سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: این عدد با دوره مشابه قبلی قابل مقایسه نیست. دستاوردهای انجام شده میزان فروش نفت و درآمدهای نفتی نیز با کار جمعی صورت گرفته است.

وی به تشریح چگونگی روند مصوبات سفرهای استانی پرداخت و گفت: وزرا در دولت درباره تمام لوایح و مصوبات حق رای و ابراز نظر دارند بنابراین وزرایی که در سفرهای استانی در شهرستان‌ها حضور پیدا می‌کنند در جایگاه نمایندگی از رئیس جمهور وظیفه پوشش همه مسائل را دارند در حالی‌ که به‌ لحاظ حقوقی نیز توان پیگیری موضوعات در هیات دولت را خواهند داشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین درباره چگونگی پیگیری مصوبات سفرهای استانی، اظهارداشت: پس از سفرهای استانی نماینده دولت و رئیس جمهور موارد و مصوبات سفرها را به معاونت رئیس جمهور منتقل می‌کنند تا مورد ارزیابی قرار گیرد اما سفر یک وزیر و بررسی مشکلات حتما به‌ معنای رفع تمام مشکلات نیست بلکه سرآغاز تلاش برای حل مسائل است.

دهاقان شهرستانی سرشار از استعدادهای خوب و درخشان

اسماعیلی در بخش دیگری از سخنان خود دهاقان را شهرستانی سرشار از استعدادهای خوب و درخشان که به‌لحاظ منابع معدنی نیز غنی است، منابع انسانی فرهیخته را مهم‌ترین مولفه قدرت و عزت شهرستان دهاقان دانست و افزود: در دهاقان این مسئله به‌ وفور قابل مشاهده است درحالی که به ضعف‌ها، مشکلات و نارسایی‌ها آن نیز واقف هستیم.

به گزارش ایرنا، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز پنجشنبه- ۲۶ مردادماه ۱۴۰۱- در ادامه سفرهای استانی دولت مردمی، در بیست و پنجمین سفر استانی دولت سیزدهم وارد استان اصفهان شد و به عنوان نماینده تام الاختیار رئیس جمهور از نزدیک در جریان مشکلات دو شهرستان شهرضا و دهاقان در حوزه‌های مختلف فرهنگی و صنعتی قرار گرفت.

سیدمجید پوراحمدی مشاور وزیر و مدیر عامل صندوق اعتباری هنر، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این سفر استانی همراهی کرد.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید