کد خبر: 373535
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

تامین برق بخش صنعت افزایش یافت

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، روند مصرف برق در بخش صنعت هم‌زمان با افزایش مصرف در بخش خانگی و تجاری کاهش‌یافته بود به‌گونه‌ای که تا ۳ هزار مگاوات هم رسیده بود. این روند در بازه زمانی شب هم برای صنایع تداوم داشت تا آنکه در روزهای اخیر شرکت مدیریت شبکه برق ایران با ارسال نامه‌ای به صنایع کشور خبر از کاهش محدودیت شبانه مصرف برای صنایع داد. بر همین اساس تازه‌ترین گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران نشان می‌دهد مصرف برق در بخش صنعت شب گذشته و در ساعت ۲۱ و ۴۶ دقیقه با افزایش روبرو شده و به ۵ هزار و ۵۷ مگاوات رسید.

این درحالی است که روند مصرف این بخش در ساعت ۱۴ و ۱۲ دقیقه روز گذشته کاهشی بوده و چهار هزار و ۸۴۹ مگاوات برق مصرف کرده اند. شب گذشته درحالی‌که مصرف برق شبانه در بخش صنعت افزایش‌یافته بود، در سایر بخش‌ها با کاهش همراه شده و به رقم ۵۶ هزار و ۸۶۰ مگاوات رسید. این میزان مصرف برق در شب گذشته نسبت به مدت مشابه پارسال که ۵۵ هزار و ۹۱۷ مگاوات برق مصرف شده بود رشد حدود هزار مگاوات را نشان می‌دهد. البته رکورد مصرف برق روز ۲۵ خردادماه با مصرف بیش از ۶۲ هزارمگاوات شکست.

در همین باره مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفته بود:رکورد مصرف برق در ۲۵ خرداد در ساعت ۲ بعد از ظهر شکسته شد و به عدد ۶۲هزار مگاوات رسید. اما تاکنون خاموشی برنامه ریزی شده ناشی از کمبود برق نداشته ایم.
سخنگوی صنعت برق گفت: البته ممکن است در برخی از مناطق به دلیل مشکلات فنی و یا طوفان و شرایط جوی برق بخشی به مدت کوتاه قطع شده باشد که همکاران به سرعت مشکل را برطرف می کنند.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.