کد خبر: 373826
۰
۰
نسخه چاپی

سامانه ۱۳۷ زبان گویای شهروندان قمی است/ اعتماد عمومی مردم سرمایه اجتماعی ارزشمند مجموعه مدیریت شهری

شهردار قم با تاکید بر اینکه سامانه 137 از بخش‌هایی است که می‌تواند در شناسایی و رفع مشکلات شهرداری کمک شایانی به مدیران مجموعه مدیریت شهری داشته باشد، گفت: در صورتی که برنامه‌ها و پیگیری‌ها به‌صورت کاملاً شفاف انجام بگیرد بسیاری از مشکلات برطرف و اعتماد مردم به مجموعه مدیریت شهری افزوده خواهد شد.

سامانه ۱۳۷ زبان گویای شهروندان قمی است/ اعتماد عمومی مردم سرمایه اجتماعی ارزشمند مجموعه مدیریت شهری

به گزارش قم پرس:دکترسیدمرتضی سقائیان نژاد با بیان اینکه شهروندان از طریق پل‌های مختلف ارتباطی می‌توانند با شهرداری قم در ارتباط باشند، افزود: سامانه ۱۳۷ هم‌اکنون به خاطر نفوذی که در بین مردم پیدا کرده توانسته خود را به زبان شهروندان در انتقال مباحث و مطالبات تبدیل نماید.

دکتر سقائیان‌نژاد اثر کارکردی اعتماد عمومی در پیشبرد اهداف مدیریت شهری را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: در پرتو این اعتماد سرمایه اجتماعی پررنگتر می‌شود؛ بودجه شهرداری از مردم تأمین می‌شود و نقش دولت در برخی امور مانند مباحث زیربنایی بسیار محدود است و از این منظر مجموعه مدیریت شهری خود را مسئول و پاسخگو در قبال شهروندان و توسعه شهری می‌داند.

وی اظهار داشت: اگر چالش‌ها و مشکلات شهری به‌صورت مدون و مشخص شده منعکس و بیان شود سبب پیگری و حل معضلات و در نهایت افزایش رضایتمندی و اعتماد عمومی شهروندان می‌شود.

شهردار قم تصریح کرد: انعکاس مدون مشکلات و چالش‌ها همچنین سبب می‌شود تا مردم راحت‌تر مشکلات خود را بیان کنند که این مساله می‌تواند در جلوگیری از بسیاری از چالش‌ها و معضلات بزرگ و بهبود شرایط اقتصادی و کسب و کار به مجموعه شهرداری کمک کند.

دکتر سقائیان‌نژاد با بیان اینکه سامانه ۱۳۷ می‌تواند به محلی جامع جهت جمع‌آوری و ثبت آراء مردمی در نظام ارائه پیشنهادات تبدیل شود، گفت: مردم در خلال بیان مشکلات شهری خود پیشنهادات بسیار مفید و کارآمدی را بیان می‌کنند و به همین منظور گسترش و توسعه راه‌های ارتباطی شهروندان و شهرداری مانند سامانه ۱۳۷ می‌تواند بسیار ارزشمند باشد.

انتهای پیام/*****ش

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید