کد خبر: 373845
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

برگزاری لیگ زمینه‌ای برای موفقیت در المپیک است

به گزارش قم پرس، ابراهیم مهربان دبیر فدراسیون کشتی در حاشیه مراسم قرعه کشی رقابت‌های لیگ دسته اول گفت: در دو سه سال اخیر با توجه به همه‌گیری کرونا، فعالیت‌های ورزشی در کشور صفر شده بود، هر چند ما در فدراسیون کشتی با توجه به پیگیری‌هایی که آقای دبیر داشتند، لیگ برتر و انتخابی تیم ملی را برگزار کردیم تا چرخه کشتی از حرکت نایستد.

مهربان با اشاره به شرایط جدیدی که برای کشتی پس از افتخارآفرینی‌های این رشته در المپیک توکیو و جهانی به وجود آمده است، اظهار داشت: با توجه به افتخارآفرینی ملی پوشان در میادین بین المللی و پوشش خوبی که صداوسیما از این موفقیت‌ها داشت، انگیزه نوجوانان و جوانان برای گرایش به سمت کشتی و حضورشان در سالن‌های کشتی بیشتر شده است. هر چند کشتی تا رسیدن به آن جایگاه اصلی که در جامعه مدنظرمان است، فاصله دارد اما این اتفاقات سبب شد که علاقمندان کشتی، افزایش پیدا کنند و این می‌طلبد که ما برای این کشتی گیران میدانی را فراهم کنیم که رقابت کنند و در یک سطحی با عنوان لیگ دسته اول مبارزه کنند.

دبیر فدراسیون کشتی خاطر نشان کرد: برای برگزاری لیگ دسته اول، هیأت‌های استانی هم زحمت کشیدند و اسپانسرهایی را جذب کردند تا چرخ رقابت‌های لیگ به حرکت در بیاید. پس از پایان لیگ دسته اول، رقابت‌های لیگ برتر هم برگزار خواهد شد تا هم کشتی گیران و مربیان به یک انتفاع مالی برسند و هم علاقمندان کشتی در سراسر کشور، از دیدن از نزدیک قهرمانان و تماشای رقابت‌شان لذت ببرند.

مهربان با بیان اینکه کشتی به عنوان ورزش اول، ورزش ملی و ورزش مذهبی ایران کماکان در تمامی حوزه‌ها خواهد درخشید، تاکید کرد: لیگ‌های کشتی با قدرت برگزار می‌شود تا در المپیک پاریس نتیجه بهتری نسبت به توکیو بگیریم و در المپیک ۲۰۲۸ لس آنجلس نیز بتوانیم به بهترین نتیجه مدنظرمان برسیم.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.