نمایندگان مجلس به صف داوطلبان اهدای خون پیوستند

به گزارش قم پرس، تعدادی از نمایندگان و کارکنان مجلس شورای اسلامی با حضور در محل استقرار تیم سیار اهدای خون در خانه ملت به جمع اهداکنندگان خون پیوستند.

تیم سیار اهدای خون مستقر در مجلس شورای اسلامی شاهد مراجعه ۱۲۴ نفر از نمایندگان و کارکنان مجلس بود که از این میان، ۱۰۰ نفر موفق به اهدای خون برای نجات جان بیماران شدند.

حسین رجایی نماینده مردم شهرستان لنجان در حاشیه انجام این کار خیرخواهانه و ضمن تشکر از تلاش کارکنان انتقال خون، گفت: مردم مهربان ایران در هر شرایطی چه گرما، چه سرما، و یا چه ایام شیوع گسترده ویروس کرونا، در صحنه بودند و با ایثار گری و از خود گذشتگی تلاش کردند تا ذخایر خون کاهش پیدا نکند و البته اعتقاد دارم اهدای خون وظیفه انسانی، شرعی، اخلاقی و پسندیده است.

جعفر قادری نماینده مردم شیراز نیز با حضور در جمع اهداکنندگان خون اظهار کرد: آمار اهدای خون در کشور نشان از حس مسئولیت پذیری مردم و همچنین نشان دهنده وجود باورها، اعتقادات، روحیه جمعی و کمک به همنوع در جامعه است.

رضا حاجی پور نماینده مردم آمل در ادامه این مشارکت انسان‌دوستانه و نجات بخش گفت: نیاز به خون از سوی بیماران، همیشگی است و باید در این کار انسان دوستانه در کنار هم باشیم.

علی اکبر بسطامی نماینده شهرستان‌های ایلام، ایوان، سیروان، چرداول و مهران نیز یکی دیگر از اهداکنندگان خون بود که در حاشیه انجام این کار نجات بخش برای بیماران گفت: در سالروز آزادسازی مهران و روز شهدای سردشت بر اثر بمباران شیمیایی توسط رژیم بعثی، به نیابت از مردم شریف و شهدای مهران و سردشت اهدای خون کردم و اعتقاد دارم اهدای خون احیای یک انسان و جامعه است و البته به همکاران انتقال خون که نجات‌بخش هزاران بیمار هستند غبطه می‌خورم.

سید محمدرضا تاج الدینی نماینده شهرستان‌های تبریز، اسکو و آذرشهر با اشاره به اینکه هدف از اهدای خون نجات جان بیماران است، خاطرنشان کرد: بهترین و ناچیزترین هدیه‌ای که می‌توان در آن سهیم بود، اهدای خون است و به همه توصیه می‌کنم اگر شرایطش را دارند، خون اهدا کنند چون حفظ ذخایر خونی بسیار مهم است و جوانان را به اهدای خون دعوت می‌کنم.

عبدالعلی رحیمی مظفری نماینده شهرستان‌های سروستان و کوار و خرامه نیز اظهار کرد: بهترین و کم‌هزینه‌ترین هدیه‌ای که افراد می‌توانند به دیگران بدهند، اهدای خون است و حضور مسئولان در عرصه‌های اجتماعی و انجام این مسئولیت‌های اخلاقی بسیار مهم است.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید