کد خبر: 373955
۰
۰
نسخه چاپی

تولید روزانه ۶ هزار تن پسماند ساختمانی در قم

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم گفت: شهروندانی که در حال تعمیر، نازک‌کاری و یا مرمت منزل خود بوده و پسماندهای عمرانی با حجم کمتر تولید می‌کنند، می‌توانند با سامانه 137 تماس گرفته و درخواست باکس‌های ویژه جمع‌آوری این‌گونه پسماندها را داشته باشند.

تولید روزانه ۶ هزار تن پسماند ساختمانی در قم

به گزارش قم پرس به نقل از واحد خبر سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم، سید عبدالله میرابراهیمی با بیان اینکه در سطح شهر روزانه بالغ‌بر ۵ تا ۶ هزار تن پسماند خاک و نخاله داریم اظهار داشت: تقریباً توانسته‌ایم ۳۰ تا ۴۰ درصد این پسماندها را در قم مدیریت کنیم.

وی با بیان اینکه پسماندهایی که ظرفیت باز استفاده و یا تقاضا در سطح شهر را داشته به مجموعه‌های هدف ارائه می‌شوند، ادامه داد: پسماندهای عمرانی و ساختمانی که ناشی از گودبرداری‌ها بوده و می‌توانند خاک مناسبی برای فضای سبز باشد، به پروژه‌های توسعه فضای سبز سطح شهر انتقال پیدا می‌کند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم افزود: بخشی از این خاک که مناسب برای کوره‌های آجرپزی هستند، به مجموعه‌های متقاضی انتقال پیدا می‌کنند.

وی یادآور شد: با انتقال این پسماندها تا حد امکان تخلیه در سایت‌ها کاهش پیدا می‌کند و تقاضای مواد اولیه بخش‌های صنعتی، کارگاهی و فضای سبز پوشش داده می‌شود.

میرابراهیمی به فعالیت آژانس ذخیره‌سازی پسماندهای عمرانی ساختمانی اشاره کرد و گفت: شهروندانی که در حال تعمیر، نازک‌کاری و یا مرمت منزل خود بوده و پسماندهای عمرانی با حجم کمتر تولید می‌کنند، می‌توانند با سامانه ۱۳۷ تماس گرفته و درخواست باکس‌های ویژه جمع‌آوری این‌گونه پسماندها را داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه شهروندان می‌توانند ۲۴ ساعت قبل از پروژه با سامانه ۱۳۷ شهرداری تماس بگیرند، افزود: پس از ثبت درخواست در سامانه مذکور؛ باکس مقابل پروژه مستقر می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با اشاره به مزایای درخواست باکس گفت: حجم این باکس‌ها بیشتر از حجم خودرویی مانند نیسان است و از نظر هزینه تمام‌شده قابل‌رقابت با این خودروهاست.

وی خاطرنشان کرد: نازیبایی و عدم پراکندگی خاک و نخاله با استفاده از این مخازن برطرف شده و انباشت و پراکندگی آن در مقابل منزل مزاحمتی برای همسایگان نخواهد داشت.

انتهای پیام/****

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید