کد خبر: 374006
۰
۰
نسخه چاپی

چهار طرح صنعتی و اشتغالزا که رییس جمهور در استان‌ها افتتاح کرد

دهم تیرماه روز ملی صنعت و معدن نامیده شده است تا با گرامیداشت صنعتگران و فعالان معدنی در کشور که پیشران لکوموتیو اقتصادی هستند، کارآفرینان برای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال و ثروت آفرینی در کشور ترغیب شوند.

به همین مناسبت امروز شنبه - یازدهم تیرماه - سالن اجلاس سران در تهران میزبان رییس جمهور، وزیر صنعت و معدن و فعالان اقتصادی حوزه های صنعتی و معدنی بود؛ در حاشیه این برنامه بنا بر اعلام سخنگوی دولت از ٢٠٩ طرح صنعتی و معدنی با سرمایه‌گذاری ٤٣ هزار میلیاردتومان و اشتغال‌زایی بیش از ١٨ هزار نفر رونمایی شد.

رئیس جمهور در مراسم روز ملی صنعت و معدن با قدردانی از همه فعالان عرصه صنعت و معدن کشور از تهیه پیش‌نویس سند جامع صنعت کشور از سوی دولت پس از تاکید مقام معظم رهبری خبر داد و گفت: با مشورت کارشناسان پیش‌نویس خوبی در این زمینه تهیه شده و در حال طی مراحل نهایی شدن است.

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان را «افسران میدان تولید و خلق قدرت ملی» دانست و اظهار داشت: دشمن برای عقب ‌نگاه داشتن کشور و ضعیف کردن مولفه‌های خلق قدرت که تولید جزو مهمترین آنهاست، تلاش می‌کند روند تولید را مختل و ضعیف کند. وظیفه ما در برابر این تلاش‌ها حمایت از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی به عنوان افسران این میدان است.

مشروح سخنان رییس جمهور را در این مراسم اینجا بخوانید

خبرنگاران ایرنا در استانها مهمترین طرح‌های افتتاحی امروز که بیشترین اشتغالزایی و سرمایه گذاری را داشته است، روایت کردند که به شرح زیر است:

چهار طرح صنعتی و اشتغالزا که رییس جمهور در استان‌ها افتتاح کرد

افتتاح مجتمع شیمیایی آبنوس تولید کننده انواع چسب صنعتی مایع در فارس

طرح توسعه مجتمع شیمیایی آبنوس تولید کننده انواع چسب صنعتی مایع و رزین‌های آغشته‌سازی با ظرفیت تولید سالانه ۳۲ هزار تن، سرمایه گذاری ۲ هزار و ۷۳۲ میلیارد ریال و اشتغال مستقیم ۱۲۰ نفر با دستور از راه دور رئیس جمهور در شهرک صنعتی بزرگ شیراز افتتاح شد.

به گفته عبدالرضا اسدپور مدیر عامل مجتمع شیمیایی آبنوس، میزان فروش داخلی این شرکت در سال گذشته ۱۶۰ هزار تن و میزان صادرات آن نیز ۶ هزار و ۳۰۰ تن بود که معادل چهار میلیون یورو ارز آوری داشته است.

وی افزود: تا قبل از راه اندازی این شرکت، برخی از محصولات تولیدی از کشورهای آسیایی و اروپایی وارد می شد که با راه اندازی این واحد تولیدی، علاوه بر تامین نیاز داخل، محصولات تولیدی به کشورهای ترکیه، روسیه، ازبکستان، آذربایجان و بنگلادش نیز صادر می‌شود.

از جمله تولیدات این واحد تولیدی می‌توان به انواع چسب صنعتی مایع و رزین های آغشته‌سازی، فرمالین اوره، فرمالدئید کنسانتره، پودر گلیزر، دواتیل هکزانوپیک اسید، رزین های الکید و انواع رزین کوپلیمر اکریلیک اشاره کرد که نیاز واحدهای صنایع شیمیایی و صنایع سلولزی را تامین می‌کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس نیز در آیین افتتاح این طرح گفت: مساله اصلی کشور همانگونه که رهبر معظم انقلاب نیز در سال های گذشته همواره بر آن تاکید داشته اند، بحث تولید، اشتغال و سرمایه گذاری است و تقویت و توسعه این بخش‌ها می‌تواند بسیاری از مشکلات کشور را حل کند.

عبدالعلی کریمی، افزود: یکی از مشکلات موجود در شهرک صنعتی بزرگ شیراز بحث کمبود زمین و توسعه آن است که امیدواریم با اختصاص زمین در این شهرک یا نقاط دیگر شاهد اجرای طرح توسعه این شهرک و راه‌اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی جدید با حمایت استاندار فارس باشیم.

کریمی همچنین ابراز امیدواری کرد که با حمایت مسئولان سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس و سایر مجموعه های مرتبط، واحدهای صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل نیز مجددا به چرخه تولید بازگردند.

چهار طرح صنعتی و اشتغالزا که رییس جمهور در استان‌ها افتتاح کرد

افتتاح کارخانه تولید تبلت و تلفن همراه در زرندیه استان مرکزی

کارخانه تولید تبلت و تلفن همراه در شهرک صنعتی مامونیه مرکز شهرستان زرندیه روز شنبه با دستور رئیس جمهور از طریق ویدئو کنفرانس بهره‌برداری شد. این واحد تولیدی به نام شرکت "آتیلا همراه آیهان " در شهرک صنعتی مامونیه واقع در زمینی به وسعت چهار هزار مترمربع احداث شده است.

با بهره داری از این کارخانه که با سرمایه گذرای چهار هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی راه اندازی شده است، ۲۴۰ فرصت شغلی در این شهرستان ایجاد شد.

به گفته مسئولان این کارخانه، هدف از احداث این واحد، تولید و خودکفایی و انتقال فناور به داخل کشور در زمینه تولید تلفن همراه و تبلت است.

چهار طرح صنعتی و اشتغالزا که رییس جمهور در استان‌ها افتتاح کرد

تولد بزرگترین واحدهای تولید محصولات شیرینی خاورمیانه در البرز

آغاز فعالیت یکی از بزرگترین واحدهای تولیدی شیرینی و شکلات خاورمیانه در شهرستان ساوجبلاغ در استان البرز از دیگر افتتاح های امروز رییس جمهور بود.

مرتضی سلطانی رییس هیات مدیره گروه صنعتی و پژوهشی زر در این مراسم گفت: این واحد تولیدی با با نام زرکام و سرمایه گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان و تولید بیش از ۴۰۰ نوع محصولات غذایی و شیرینی جات با تکنولوژی و فناوری روز دنیا و با اشتغالزایی برای پنج هزار نفر راه اندازی شد.

وی با بیان اینکه گروه صنعتی و پژوهشی زر پیشرو در صنعت غذایی کشور با ۱۷ صنعت مختلف غذایی، صنایع تبدیلی، دانش بنیان و خدماتی فعالیت دارد، اظهار داشت: مساحت کارخانه "زرکام" ۳۰۰ هزار متر مربع و با همت مهندسان و کارگران جوان این مرز و بوم، ساخته شده است و به عنوان یکی از بزرگترین طرحهای بخش خصوصی کشور برای پنج هزار نفر شغل ایجاد کرده است.

سلطانی خاطرنشان کرد: همه محصولات این کارخانه امکان صادرات و حضور در بازارهای جهانی را دارد و با بزرگترین شرکتهای چندملیتی رقابت خواهد کرد و به انحصار آنها پایان خواهد داد.

مجتبی عبداللهی استاندار البرز نیز در حاشیه این افتتاح گفت: بخش خصوصی این استان امروز با راه اندازی واحد تولیدی جدید در زمینه محصولات غذایی و شیرینی افتخار دیگری برای صادرات تولیدات کشور رقم زد. این طرح که به عنوان مگا پروژه از آن نام برده شد با بیش از ۴۰۰ نوع محصول غذایی ، کیک و شکلات به وسعت ۳۰۰ هزار مترمربع افتتاح شد.

چهار طرح صنعتی و اشتغالزا که رییس جمهور در استان‌ها افتتاح کرد

افتتاح یک واحد تولیدی پنل و بلوک‌های ساختمانی در میبد یزد

یک واحد تولیدی پنل و بلوک‌های ساختمانی سبک همزمان با شروع به کار هشت طرح تولیدی در سطح کشور با حضور ویدیو کنفرانسی رییس جمهور در شهرک صنعتی جهان آباد میبد یزد به بهره‌برداری رسید.

این واحد تولیدی با سرمایه گذاری ۸۰۰ میلیارد تومان که ۲۵۰ میلیارد تومان آن ریالی و ۱۲ میلیون یورو ارزی است مورد بهره برداری قرار گرفت و پیش بینی می شود ۱۲۰ نفر اشتغال ایجاد کند.

این واحد که تولید کننده بلوک‌های ساختمانی سبک با ظرفیت تولید بیش از ۳۵۰ هزار متر مربع است با مجموع سرمایه گذاری ریالی و ارزی به مبلغ ۸۰۰ میلیارد تومان شروع به کار کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد در مراسم افتتاح این واحد تولیدی گفت: صنعت ساختمان در کشور دچار مشکلاتی است که مهمترین آن پیش نرفتن به سوی صنعتی سازی است.

محمد جواد ابوالحسینی یکی از دلایل این معضل را تکیه کردن بر روش‌های سنتی تولید مسکن بیان کرد و افزود: در کنار تولید صنعتی باید روی بازاریابی محصولات آنها هم کار کرد اما در صورت غفلت، نیاز به برنامه ریزی ویژه‌ای فراتر از بحث بازار هم دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد ادامه داد: سیاست‌ دولت در حوزه مسکن استان یزد ساخت ۵۴ هزار واحد است ضمن آنکه با محدودیت تولید مصالح ساختمانی مواجه هستیم که باید استفاده از این محصولات را یادآور شد و برای نوع و مکان استفاده آن مدل تعریف کرد.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید