کد خبر: 374124
۰
۰
نسخه چاپی

برگزاری جلسه شورای سازمان پسماند شهرداری قم

جلسه شورای سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم برگزار و اقدامات این سازمان در سال گذشته و سال جاری موردبررسی قرار گرفت.

برگزاری جلسه شورای سازمان پسماند شهرداری قم

به گزارش شهرداری قم به نقل از واحد خبر سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم، شورای سازمان پسماند شهرداری با حضور معاون محیط‌زیست و خدمات شهری، اعضای شورای اسلامی شهر، مدیرعامل سازمان و اعضای هیئت‌مدیره این سازمان در سالن جلسات شهرداری قم برگزار شد.

بر اساس اساسنامه سازمان مدیریت پسماند جلسه شورای سازمان مدیریت پسماند هر شش ماه یک‌بار با حضور اعضا برگزار می‌شود.

در اولین نشست شورای سازمان در سال ۱۴۰۱ که در سالن جلسات شهرداری مرکز برگزار شد، سید عبدالله میرابراهیمی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم به ارائه گزارشی از اقدامات این سازمان در سال ۱۴۰۰ پرداخت.

بهره‌برداری از خط تفکیک پسماند شهری، احداث سایت تخمیر کود کمپوست، بسترسازی و ایجاد سلول‌های دفن مهندسی بهداشتی در سایت البرز، توسعه فضای سبز سایت البرز و … ازجمله اقدامات صورت گرفته در حوزه فنی سازمان بود که در جلسه به آن اشاره شد.

اجرای طرح مدیریت سبز در ادارات، ارائه آموزش مفاهیم مدیریت پسماند به صاحبان صنوف، مجتمع‌های مسکونی، مهدهای کودک و … نیز ازجمله برنامه‌های سازمان مدیریت پسماند در حوزه آموزش و آگاه‌سازی جامعه هدف در سال ۱۴۰۰ بود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم در ادامه سخنان خود در این جلسه، با اشاره به شاخص ایجاد و توسعه زیرساخت‌های تفکیک پسماند از مبدأ، به افزایش تعداد ایستگاه‌های مشارکت شهروندی به ۵۴ عدد خبر داد.

همچنین در ادامه مهدی اصفهانیان مقدم معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم بر لزوم گسترش فعالیت‌های آموزشی در سطح شهر تأکید کرد و افزود: برنامه‌ها و فعالیت‌های آموزشی پاشنه آشیل اقدامات سازمان مدیریت پسماند است که باید سرمایه‌گذاری بیشتری در این حوزه صورت گیرد.

وی با تقدیر از اقدامات انجام‌شده در این حوزه گفت: امروزه نیاز جامعه و مخاطب در حوزه فرهنگ شهروندی به سمتی می‌رود که برنامه‌های آموزشی با شدت و جدیت بیشتری اجرا شود.

از دیگر مواردی که در جلسه شورای سازمان مدیریت پسماند در دستور جلسه قرار گرفت می‌توان به ارائه گزارش از مصوبات جلسه گذشته، ارائه گزارش بازرس قانونی سازمان، ارائه و تصویب تفریغ بودجه سال ۱۴۰۰ این سازمان اشاره کرد.

انتهای پیام/****

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید