کد خبر: 374129
۰
۰
نسخه چاپی

دسترسی‌های منطقه ۵ قم آسان‌تر می‌شود

مدیر منطقه پنج شهرداری قم با تأکید بر لزوم توسعه منطقه 5 با اجرای طرح‌های جدید گفت: با اجرای طرح تعریض خیابان‌ها و شوارع، تغییر کاربری محله شمس‌آباد و اتمام جانمایی زمین‌های 100 هکتاری شاهد توسعه و پیشرفت قابل‌توجه در منطقه 5 خواهیم بود.

دسترسی‌های منطقه ۵ قم آسان‌تر می‌شود

به گزارش قم پرس: زین‌العابدین قراچورلوی در حاشیه بازدید سید محمدحسین دهناد رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر قم از منطقه پنج اظهار داشت: این منطقه نیازمند طراحی شوارع و دسترسی‌ها به داخل بافت بوده و در این بازدید به تمام این موارد رسیدگی شد.

وی از تصویب شوارع و دسترسی‌ها در شورای عالی معماری و شهرسازی و کمیسیون ماده پنج خبر داد و افزود: نقشه شوارع آماده بوده و منتظر ابلاغ آن هستیم تا زمین‌هایی برای توافق با مالکان در بافت جمکران و حاشیه آن باشد؛ شوارع تعریض شده و دسترسی‌ها آسان می‌شود.

مدیر منطقه پنج شهرداری قم ادامه داد: اگر تعریض خیابان‌های حاج رضایی و شیخ حسن مصلح و رینگ اتفاق بیفتد، تغییرات زیادی در این منطقه خواهیم داشت و مردم در حوزه اقتصادی و خدماتی بهره خواهند برد که امیدواریم به‌زودی این اتفاق رقم خورده که نیاز به مساعدت تمام مدیران استان داریم.

وی به تهیه نقشه زمین‌های ۱۰۰ هکتاری نیز اشاره کرد و گفت: کارهای خوبی در زمین‌های ۱۰۰ هکتاری انجام‌شده و جانمایی اسناد ۶ دانگ و جانمایی خدمات عمومی و کاربری‌های موردنیاز در حال انجام است که امیدواریم یک طبقه به این منطقه اضافه شود تا مردم بیشتر بهره برده و صرفه اقتصادی داشته باشد و شاهد بازسازی بافت فرسوده این منطقه باشیم.

قراچورلوی تأکید کرد: در محله شمس‌آباد و عالی‌باف کارهای خوبی انجام‌شده و مطالعات آن برای تبدیل منطقه از صنعتی به تجاری توسط مشاور در حال انجام است و با افزایش طبقه در این محدوده و شکل‌گیری خیابان که قطب تولید صنعت کفش است، امیدواریم این محله رونق بیشتری پیدا کند.

وی تصریح کرد: با تغییر کاربری محله شمس‌آباد از صنعتی به تجاری مردم رغبت پیدا می‌کنند زمین‌ها خود را ساخته و مشارکت کنند و تجارت در این منطقه فعال می‌شود و به کم شدن بیکاری در شهر قم کمک کرده و شرایط اقتصادی شهر بهبود پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/****ن

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید