کد خبر: 374176
۰
۰
نسخه چاپی

تأکید امام‌جمعه قم برای تملک عرصه‌های در مسیر برای پیشبرد طرح‌های عمرانی

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) گفت: در ذهنمان این نکته را برجسته نکنیم که نباید هیچ مکانی را خراب کنیم؛ البته این اقدام باید از روی یک تشخیص شرعی، قانونی و حساب‌شده باشد و منهای مصالح عمومی نباشد.

تأکید امام‌جمعه قم برای تملک عرصه‌های در مسیر برای پیشبرد طرح‌های عمرانی

به گزارش قم پرس: آیت‌الله سید محمد سعیدی در جلسه بررسی بافت اطراف حرم حضرت معصومه(س) اظهار داشت: در اجرای طرح‌های عمرانی به‌ویژه اطراف حرم کریمه اهل‌بیت(س) باید رفاه و مصلحت مردم در اولویت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه هر طرحی که می‌خواهد انجام شود، باید ۲ ملاک را مدنظر قرار دهیم، افزود: نخست آنکه کاملاً کارشناسی شده و دیگر اینکه برای رضای خدا باشد.

امام‌جمعه قم با تأکید بر اینکه بخشی از این اقدامات از جنبه‌های فنی، معنوی و اجتماعی حائز اهمیت است، گفت: به‌طورکلی یک طرح خوب، طرحی است که هم کارشناسی شده و هم برای رضای خدا باشد و اگر برای رضای خدا باشد ولی کارشناسی شده نباشد، ارزشی ندارد.

وی یادآور شد: به‌عنوان نمونه اگر وجود یک مسجد برای مردم مزاحمت ایجاد کند، فقیهان اجازه دادند که خراب‌شده و معادلش جای دیگری ساخته شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قم تصریح کرد: در ذهنمان این نکته را برجسته نکنیم که نباید هیچ مکانی را خراب کنیم؛ البته این اقدام باید از روی یک تشخیص شرعی، قانونی و حساب‌شده باشد و منهای مصالح عمومی نباشد.

وی عنوان کرد: وقتی در مورد مسجد که خانه خدا و وقف بوده اجازه تخریب داده می‌شود، پس مکان‌های دیگر نیز مانعی برای برداشتن آن‌ها وجود ندارد.

انتهای پیام/****ش

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید