کد خبر: 375425
۰
۰
نسخه چاپی

جایگاه قم متفاوت از شهرهای دیگر است

استاد حوزه علمیه قم گفت: قم متفاوت از شهرهای دیگر است و بایدشان این شهر و مردم آن حفظ شود؛ هنوز بسیاری شهدا این استان در بین مردم ناشناخته‌اند و مردم و حتی مسئولان اطلاعی از این گوهرهای تابان ندارند.

جایگاه قم متفاوت از شهرهای دیگر است

به گزارش قم پرس: حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین مؤمنی در آیین سیاه‌پوشانی شهر مقدس قم توسط شهرداری قم در مجتمع امام خمینی(ره) اظهار داشت: در روایات و متون دینی توصیه و توجهات بسیار زیادی درباره شهر قم شده و امام صادق علیه السلام صراحتاً از قم به‌عنوان شهر اهل‌بیت(ع) و شیعیان یاد کرده است.

وی با اشاره به تفاوت شهر قم با سایر شهرها، ادامه داد: بر اساس روایات دینی در دوران آخرالزمان، جمعی از قم بر خواسته و زمینه‌ساز ظهور منجی عالم بشریت می‌شوند.

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: قم متفاوت از شهرهای دیگر است و باید شان این شهر و مردم آن حفظ شود؛ هنوز بسیاری از شهدای این استان در بین مردم ناشناخته‌اند و مردم و حتی مسئولان اطلاعی از این گوهرهای تابان ندارند.

مؤمنی بابیان اینکه مسئولان باید در کنار هنجارشکنی‌های فرهنگی به‌خصوص در نزدیکی حرم مطهر حساسیت داشته باشند، عنوان کرد: پخش موسیقی و برگزاری کارناوال‌های عروسی در خیابان‌های هم‌جوار حرم مطهر نوعی هنجارشکنی است.

وی تصریح کرد: دشمنان به میزان هزینه‌ای که برای تغییر فرهنگ ایران کرده به همان اندازه فقط برای قم بودجه کنار گذاشته تا چهره مذهبی آن را تغییر داده و در ادامه مسیر شعائر دینی و به‌خصوص محرم و صفر را از مردم بگیرد.

استاد حوزه علمیه قم گفت: تا زمانی که بیرق و علم امام حسین(ع) در این کشور بلند است و روضه‌های حسینی در جای‌جای شهر برپاست دشمن نمی‌تواند انقلاب و محرم و صفر را از ایران بگیرد.

انتهای پیام/****ش

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید