کد خبر: 375849
۰
۰
نسخه چاپی

اقدام مهم سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم در محرم

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم گفت: این سازمان با توجه به افزایش تهیه و توزیع نذورات در سطح شهر و استفاده از ظروف یک‌بارمصرف، طرح تخصیص يارانه به هيئات مذهبی قم برای استفاده از ظروف یک‌بار مصرف با پایه گياهی را با توجه به‌ضرورت حذف استفاده از ظروف یک‌بارمصرف با پايه پلاستيكی در شهر اجرا می‌کند

اقدام مهم سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم در محرم

به گزارش قم پرس به نقل از واحد خبر سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم، سید عبدالله میرابراهیمی ضمن تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) اظهار کرد: سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم همزمان با ماه محرم و به‌منظور حفظ بهداشت عمومی شهروندان، اقدام به تخصیص یارانه به هیئات مذهبی قم برای استفاده از ظروف یک‌بار مصرف با پایه گیاهی کرده است.

به گفته وی، این سازمان با توجه به افزایش تهیه و توزیع نذورات در سطح شهر و استفاده از ظروف یک‌بارمصرف، طرح تخصیص یارانه به هیئات مذهبی قم برای استفاده از ظروف یک‌بار مصرف با پایه گیاهی را با توجه به‌ضرورت حذف استفاده از ظروف یک‌بارمصرف با پایه پلاستیکی در شهر اجرا می‌کند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم یادآور شد: ظروف یک‌بارمصرف با پایه پلاستیکی، از طرفی نگرانی زیست‌محیطی ایجاد می‌کند، چراکه بازگشت آن به طبیعت ۳۰۰ سال به طول می‌انجامد و از طرفی دیگر، مشکلات بهداشتی ایجاد می‌کند و همین امر سبب شده است که سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم راهکاری برای حذف آن‌ها از چرخه مصرف انتخاب کند.

وی با تأکید بر اینکه این سازمان از تمام هیئات و ایستگاه‌های صلواتی برای شرکت در این طرح دعوت می‌کند تا در خصوص جایگزینی ظروف با پایه گیاهی به جای پلیمری اقدام نمایند ابراز کرد: امید است در کنار ادای نذر، غذای سالم را در اختیار عزاداران حسینی قرار گیرد.

میرابراهیمی تصریح کرد: یارانه‌ای از باب حمایت و فرهنگ‌سازی از سوی شهرداری قم تخصیص داده شد و جلساتی با تولیدکنندگان ظروف برگزار که منجر به عقد تفاهم‌نامه شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با بیان اینکه در این طرح ظرف درب دار تک نفره در اختیار درخواست‌کنندگان قرار می‌گیرد، عنوان کرد: مسئولان هیئات با در دست داشتن معرفی‌نامه از هیئت به سازمان مراجعه و پس از دریافت حواله به شرکت تولیدکننده معرفی می‌شوند.

انتهای پیام/****

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید