کد خبر: 376009
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

بورس هفته سوم مردادماه را سبزپوش آغاز کرد

به گزارش خبرنگار ایرنا، شاخص هم‌وزن با ۶ هزار و ۸۸ واحد افزایش به ۳۹۰ هزار و ۱۴۳ واحد و شاخص قیمت با سه هار و ۶۴۸ واحد رشد به ۲۳۳ هزار و ۸۲۶ واحد رسید.

شاخص بازار اول، ۹ هزار و ۷۱۳ واحد و شاخص بازار دوم ۱۹ هزار و ۵۵۱ واحد افزایش را ثبت کردند.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از پنج میلیارد و ۱۳ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۹ هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین ملی صنایع مس ایران (فملی) با یک هزار و ۱۵۴ واحد، بانک ملت (وبملت) با یک هزار و ۱۱۳ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با یک هزار و ۲۹ واحد، پتروشیمی پردیس (شپدیس) با ۹۴۷ واحد، ایران خودرو (خودرو) با ۶۸۸ واحد و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۵۹۳ واحد با تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.

همچنین پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۵۲۸ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۴۴۸ واحد، پالایش نفت تبریز (شبریز) با ۳۶۱ واحد و پالایش نفت تهران (شتران) با ۳۵۶ واحد و معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۳۱۴ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز نماد شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، پالایش نفت بندرعباس (شبندر)، پتروشیمی فناوران (شفن)، پالایش نفت تهران (شتران)، بانک ملت (وبملت) و ایران خودرو (خودرو) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه فرآورده‌های نفتی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۳۸۲ میلیون و ۵۵۰ هزار برگه سهم به ارزش ۲ هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۱۸۸ واحد افزایش داشت و به ۱۹ هزار و ۵۰ واحد رسید.

در این بازار چهار میلیارد و ۷۳۱ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۱۵۵ هزار و ۹۰۳ نوبت بود.

نمادهای بیمه پاسارگاد (بپاس)، بهمن دیزل (خدیزل)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، پویا زرکان آق دره (فزر)، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا) و فرابورس ایران (فرابورس) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.

همچنین پالایش نفت لاوان (شاوان)، آهن و فولاد غدیر ایرانیان (فغدیر)، کلر پارس (کلر)، مجتمع جهان فولاد سیرجان (فجهان) و بیمه سامان (بساما) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.