کد خبر: 376227
۰
۰
نسخه چاپی

زنان در نهضت عاشورا با محوریت حضرت زینب (س) حضور پیدا کردند

به گزارش قم پرس حجت الاسلام عباس فرازی نیا شامگاه چهارشنبه در ویژه‌برنامه رهروان زینبی در جمع بانوان در سالن ورزشی آرامش محله پنجتن مشهد بابیان اینکه زنان در نهضت عاشورا با محوریت حضرت زینب (س) حضور پیدا کردند تا پیام‌رسان عاشورا باشند، اظهار کرد: ۸۴ زن و کودک در کنار امام حسین (ع) ویارانشان بودند، بانوان کاروان حسینی ضمن تقویت روحیه سربازان جبهه حق، از تحریف عاشورا جلوگیری کردند.

مشاور تولیت آستان قدس رضوی گفت: زنان با محوریت حضرت زینب (س) در نهضت عاشورا حضور پیدا کردند تا پیام رسان این نهضت باشند و از تحریف آن جلوگیری کنند. رسالت سید الشهدا (ع) در کربلا با پیام رسانی حضرت زینب (س) کامل شد.

وی گفت: قیام عاشورا دو مرحله دارد؛ قیام و شهادت است که رهبری آن را امام حسین (ع) بر عهده داشتند و قیام و اسارت با رهبری حضرت زینب (س) صورت گرفت.

حجت الاسلام فرازی نیا در ادامه به گفتگوی امام حسین (ع) و محمد بن حنفیه در زمان ترک مدینه اشاره کرد و افزود: امام حسین (ع) در پاسخ سوالات برادرشان پیرامون قیام و حضور زنان در کاروان گفتند؛ من به وظیفه‌ام عمل می‌کنم، حجت خدا هستم و جدم رسول خدا (ص) فرمودند؛ خارج شو خدا می‌خواهد شما در خون خودتان غلطان ببیند زیرا این خون دین را ماندگار می‌کند و حضور زنان، هدف از این قیام را، به جهانیان پیام‌رسانی خواهند کرد.

مشاور تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه رسالت سیدالشهدا با پیام‌رسانی حضرت زینب (س) کامل شد، افزود: لذا حضرت زینب (س) هم‌طراز با امام حسین (ع) در ماجرای کربلا نقش‌آفرینی می‌کند.

وی با اشاره به نقش‌آفرینی زنان در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: ایران اسلامی بانوان تاریخ‌ساز و شجاعی دارد به‌عنوان نمونه؛ خانم دباغ و دخترشان است که در زندان پهلوی تحت بدترین شکنجه‌ها قرار گرفتند، بانوی دیگری از خطه کردستان به نام ناهید فاتحی‌کرجو معروف به سمیه کردستان که تا پای جان از آرمان‌های خود که نشر اندیشه‌های امام خمینی (ره) بود کوتاه نیامد و در پایان به شهادت رسید.

حجت الاسلام فرازی نیا افزود: استدلال، منطق حماسه، ایثار، احساس و عاطفه از جمله عناصر و ویژگی‌های کاروان امام حسین (ع) است.

مشاور تولیت آستان قدس رضوی ادب و پذیرش مسئولیت را ویژگی دیگر زنان عاشورایی بیان کرد و افزود: رمز ماندگاری نهضت عاشورا؛ مشیت الهی، حق‌طلبی قیام امام حسین (ع)، اهتمام امامان معصوم (علیهم‌السلام) به نگه‌داشتن یاد امام حسین (ع) و نقش‌آفرینی زنان پس از حادثه عاشورا است.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید