روزانه ۱۲۰ تست مثبت کرونا در استان سمنان ثبت می‌شود

احمد ریواده با بیان اینکه چهار شهرستان استان سمنان شامل شاهرود، دامغان، سمنان و گرمسار در شرایط قرمز و نارنجی هستند که نشان می‌دهد وضعیت کرونایی همچنان خطرناک است، تاکید کرد: روزانه به طور میانگین ۴۰۰ تا ۴۵۰ نفر با علائم کرونا به بیمارستان استان سمنان مراجعه می‌کنند که از این تعداد تست کرونای ۱۰۰ تا ۱۲۰ نفر مثبت می‌شود.

وی با بیان اینکه از مبتلایان به کرونا به طور میانگین روزانه ۲۰ تا ۲۵ نفر بستری می‌شوند و مابقی به صورت سرپایی خدمات درمانی را گرفته و راهی منزل می‌شوند، افزود: تا میانه این هفته ۲۲ نفر بیمار مبتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان سمنان بستری بودند.

رعایت مسائل بهداشتی

سخنگوی ستاد کرونای استان سمنان با بیان اینکه هیئت‌ها و مردم خوشبختانه در دهه اول مراعات خوبی را داشتند و همانطور که در ستاد ملی کرونا نیز مطرح شد خوشبختانه وضعیت استان سمنان نسبت به دیگر استان‌ها در بخش شیوع مقداری بهتری است، گفت: در یک هفته اخیر، روند بستری‌ها و شیوع کرونا کاهشی بوده است.

ریواده با بیان اینکه این مسائل البته دلیل بر عادی انگاری نیست و همچنان تاکید ما بر فاصله گذاری، استفاده از ماسک و همچنین تزریق واکسن یادآور دز چهارم خواهد بود، گفت: افرادی که بالای ۵۰ سال داشته و یا بیماری‌های زمینه‌ای دارند و امکان دارد که سویه کرونا آن را تشدید کند، حتماً دز چهارم را تزریق کنند.

وی افزود: رعایت مسائل بهداشتی در کنار واکسیناسیون مهمترین موضوعی است که می‌تواند شرایط شهرستان‌های استان را از لحاظ کرونا بهبود ببخشید لذا از عموم مردم می‌خواهیم با حضور در مراکز بهداشتی و تجمیعی واکسیناسیون، حتماً نسبت به تزریق دز چهارم اقدام کنند کسانی که سه دز خود را نیز تکمیل نکردند، حتماً نسبت به این موضوع اقدام نمایند.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید