کد خبر: 376288
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

اتفاق تیم نوجوانان فاجعه بود/ عملکرد کشتی‌گیران باید بررسی شود

به گزارش قم پرس تیم کشتی آزاد نوجوانان کشورمان چندی پیش در حالی در مسابقات جهانی ۲۰۲۲ ایتالیا به میدان رفت که در نهایت، نتیجه‌ای ناامید کننده را رقم زد و با کسب یک مدال طلا، ۲ نقره و ۲ برنز در جایگاه چهارم ایستاد. این ناکامی در حالی شکل گرفت که اهالی کشتی پیش بینی کرده بودند، تیم ایران در غیاب روس‌ها می‌تواند روی سکو برود و یکی از عناوین اول تا سوم را از آن خود کند.

البته ناکامی‌های تیم نوجوانان تنها مربوط به کسب نتیجه در میدان نمی‌شد و کادر فنی این تیم، اتفاق عجیب و بی سابقه‌ای را هم در مراسم وزن کشی رقم زدند. بطوریکه دو ملی پوش ایران با اشتباه فاحش کادر فنی در برنامه ریزی برای حضور در مراسم وزن کشی، سر وزن نرسیدند و در همان ابتدا حذف شدند!

بدین ترتیب مجید ترکان به عنوان سرمربی تیم کشتی آزاد جوانان، ناکامی بزرگی را در کارنامه مربیگری خود ثبت کرد و با انتقادات فراوانی از سوی فدراسیون و اهالی کشتی همراه شد.

در همین راستا هادی حبیبی سرپرست و مربی اسبق تیم ملی کشتی آزاد در خصوص این اتفاقات به خبرنگار مهر گفت: به نظر من با حضور مجید ترکان در رأس امور تیم نوجوانان نه تنها هیچ پیشرفتی در عملکرد بچه‌ها حاصل نشد بلکه اتفاقات عجیب و بی سابقه‌ای هم رقم خورد.

ملی پوش اسبق تیم کشتی آزاد ایران ادامه داد: بسیاری از متولیان کشتی معتقدند که کسب نتیجه در رده سنی نوجوانان چندان مهم نیست و این بچه‌ها باید به دور از هر حساسیت و استرسی به فکر پیشرفت و پویایی تا رده‌های بعدی باشند، اما باید قبول کرد که این پشتوانه‌های ارزشمند هم برای رسیدن به رده‌های بالاتر نیاز به توجه کافی و دستیابی به نتایج خوبی در رده خودشان دارند. موضوعی که توقع داشتیم با تغییر کادر فنی نوجوانان حاصل شود اما نشد. همه دیدیم که آمدن مجید ترکان به جای محمد طلایی بوجود آید نه تنها پیشرفتی بوجود نیاورد بلکه نتایج ضعیف و عجیبی هم ثبت کرد.

حبیبی با فاجعه خواندن سر وزن نرسیدن دو ملی پوش نوجوان ایران در رقابتهای جهانی افزود: فراموش نکنیم که کار در رده سنی پایه بسیار مهم و سرنوشت‌ساز است و آینده کشتی کشور به همین نوجوانان بستگی دارد. متأسفانه با وجود تمام این مسائل باز هم دیدیم که تیم نوجوانان با حضور مجید ترکان نه تنها از لحاظ فنی خوب عمل نکرد و بلکه از نظر نتیجه هم پیشرفت قابل توجهی نداشت.

وی در پایان با تاکید بر لزوم آسیب شانسی و برنامه ریزی مدون در تیم نوجوانان گفت: مطمئناً کادرفنی تیم نوجوانان باید از افراد مجرب و توانمندی تشکیل شود. توجه به آموزش مسائل اخلاقی، تکنیکی، تاکتیکی و ساخت ه و پرداخته کردن کشتی‌گیران ششدانگ و توانمند تا بازی‌های المپیک ۲۰۲۸ نیازمند برنامه ریزی دقیق و جامع است که نیاز به مربیان سازنده و توانمند دارد.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.