ثبت ۱۳۵ ابتلای قطعی کرونا در استان سمنان/ ۱۴ نفر بستری شدند

به گزارش قم پرس ستاد مقابله با کرونا بر اساس آمارهای احصا شده از دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود اعلام کرد طی بازه زمانی ۲۴ ساعت منتهی به سه شنبه ۵۲۸ نفر در سراسر استان سمنان با علائم مشکوک به کرونا به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها مراجعه کردند که نسبت به روزهای قبل آمار بسیار بالایی محسوب می‌شود.

از این تعداد ۱۲۱ تست مثبت اعلام شد به عبارت دیگر تعداد مبتلایان به کرونا در استان سمنان طی ۲۴ ساعت اخیر نسبت به هفته قبل چهار برابر شده لذا مسئولان بهداشت و درمان استان سمنان تاکید دارند که آمار شیوع کرونا بالا است.

۱۲۱ نفر از این تعداد به صورت سرپایی خدمات درمانی را از بیمارستان‌ها دریافت کردند تا دوران نقاهت را در منزل بگذرانند و ۱۴ نفر نیز به تعداد بستری‌های بیمارستان‌های استان افزوده شد. گفتنی است آمار تعداد بستری‌ها نیز نسبت به روزهای قبل افزایشی نبوده است.

در ۲۴ ساعت گذشته البته هیچ بیمار کرونایی خوشبختانه جان خود را از دست نداد اما بیماران بسیاری در بیمارستان‌های استان بستری هستند. هم اکنون ۲۱ نفر در بخش آب سی یو یا همان مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند که نسبت به هفته گذشته روند کاهشی را نشان می‌دهد.

استان سمنان دارای دو دانشگاه علوم پزشکی در سمنان و شاهرود است لذا آمار بیماری کرونا در این استان تلفیقی از آمار احصایی این دو دانشگاه محسوب می‌شود. همچنین طبق آخرین اعلام‌ها شاهرود، سمنان، دامغان، سرخه و گرمسار همچنین آرادان در وضعیت نارنجی یا همان هشدار کرونایی قرار گرفتند و مهدی‌شهر و میامی در وضعیت زرد هستند.

همچنان واکسیناسیون دز چهارم و تکمیل سه دز اول بزرگترین درخواست مسئولان از مردم استان سمنان برای مقابله با کرونا در کنار رعایت فاصله گذاری و استفاده از ماسک است.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید