۱۰۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا در فارس بستری شدند

به گزارش قم پرس، به نقل از علوم پزشکی شیراز، از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، دو میلیون و ۲۰۷ هزار و ۵۲۷ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۶۵۰ هزار و ۶۱۸ بیمار مثبت شناسایی شده است.

از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۷۹۵ هزار و ۷۹۶ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۲۸ هزار و ۱۳۸ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون ۴۱۱ هزار و ۷۳۱ مورد تست سریع انجام شده و ۱۲۲ هزار و ۴۸۰ بیمار مثبت شناسایی شده است.

با بستری ۱۰۶ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۵۸۸ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۸۶ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

متأسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۲ مورد جدید فوتی کووید ۱۹ در فارس ثبت شده و مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، به هشت هزار و ۸۳ نفر رسید.

همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۶۳۸ هزار و ۲۶۱ هم استانی مبتلا به کووید ۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

در حال حاضر مجموع تعداد دوز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب چهار دوز، به هشت میلیون و ۲۲۵ هزار و ۷۱ دوز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۴۲۸ هزار و ۳۵۵ دوز نوبت اول، سه میلیون و ۱۳۴ هزار و ۸۳۰ دوز نوبت دوم، یک میلیون و ۵۶۲ هزار و ۶۹۹ دوز نوبت سوم و ۹۹ هزار و ۱۸۷ دوز یادآور واکسن بوده است.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید