کد خبر: 377045
۳
۰
نسخه چاپی

دولت علیه دولت ؛ شاهکار استانداری قم در هفته دولت!

دولت علیه دولت ؛ شاهکار استانداری قم در هفته دولت!

به گزارش سایت خبری تحلیلی قم پرس ؛ هفته ی دولت در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یادآور ایثار وفداکاری های دولتمردان شهید می باشد که همه سال یاد و خاطره شهیدرجایی و شهید باهنر تداعی و تجدید بیعت می شود.
مطابق با یک رویه ی اداری در هفته ی دولت؛ دستگاه های اداری و اجرایی کشور آخرین دستاوردهای خود را برای مردم بازگو می کنند و هر یک با هنر بهره مندی بیشتر از ظرفیت رسانه ای سعی می کند در امیدبخشی به ایرانیان ایفای نقش کند.
اما در تاریخ ارتباط رسانه ای استانداری قم با مطبوعات شاهدیم یکی از بی رَمق ترین جریان اطلاع رسانی در حال خدمت است ؛ انتخاب اشتباه و حاشیه آفرین مدیریت فعلی روابط عمومی و انتخاب مشاوران رنگارنگ و رسانه ای حتی برای معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم و تضعیف روزافزون شورای اطلاع رسانی استان ؛ از آنجائیکه گوشی برای شنیدن و پیگیری نقدها و اشکالات وجود ندارد موجب تبدیل اعتراض ها به نوشتار رسانه ای و فشار بر دولت سیزدهم ایجاد شود.
البته انتخاب خوب محمدحسین رضایی برای مشاور رسانه ای استاندار قم می توانست مفید باشد ولی دست های نامرئی و پنهان و بی اثر در حوزه ی تولیدات و خروجی رسانه ای شاید عاملی برای انحراف از آرمان های مطلوب دولت ترسیم شود.
رویکردهای آمرانه برای الزام مدیران دستگاه های اجرایی برای بازدید و مصاحبه و حتی تقدیر پنهانی از رسانه های خاص؛ تنها خروجی ش عکس العمل منفی و خودتحریمی رسانه های بخش خصوصی از جریان اطلاع رسانی این دستگاه ها خواهد بود.
در نوشتار قبلی اشاره شد که بسیاری از روزنامه ها و نشریات اصیل غیردولتی قم رویکرد قهرآمیز با تیم فعلی داشته است بطوریکه استانداری برای روزخبرنگار در دَخمه های زیرپله ای به دیدار رسانه ی مکتوب رفته اند تا شاید آغوش بازی برای ایشان گشاید و از سویی برای پنهان ساختن نقاط ضعف و گلایه ها ؛ تمامی منتقدان رسانه ای خود را کتمان می کنند!
مادام که رویکرد حذفی گزینه نخست استانداری و شورای اطلاع رسانی باشد هزینه های هر نوع چالش و یا تلخیِ شفابخش انتقادها به کام دولت سیزدهم ریخته می شود و شاید این چالش آفرینی ها مدیریت ضعیف استان قم را با حواشی خودساخته ی بیشتری همراه کند.
در تاریخ استانداران قم ؛ سیدمحمد تقی شاهچراغ ؛ به عنوان تنها استانداری خواهد بود که اعتقادی برای پاسخگویی به مدیران روزنامه و رسانه ها نداشته و اتکایش بر بضاعت نحیفِ اطلاع رسانی دستگاهِ خود است که این بر خلاف دستورالعمل های ابلاغی وزارت کشور و دولت برای جذب حداکثری و اطلاع رسانی فراگیر است.
برای نمونه سستی و رخوتِ دو ماهه بازرسی استانداری قم مقابل قانون شکنی و سرکشیِ اداره کل نوسازی مدارس قم می گذرد که گویا حنای دستورالعمل های دولتی برای ادارات رنگی ندارد.
البته نقدهای فراوان به مدیرکل فعلی ارشاد قم به عنوان متولی و مطالبه گر دولتی حقوق صنف مطبوعات استان داریم که بعلت نداشتن هیچ نام و نشانی پیرامون ایشان در فرصت بعدی مفصل خواهیم نوشت.

سید ابراهیم موسوی

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید