کد خبر: 378448
۰
۰
نسخه چاپی

زائران اربعین مدت سفر خود را کوتاه کنند

سید صادق حسینی رئیس سازمان حج و زیارت در گفتگو با خبرنگار اعزامی مهر به کربلای معلی با تشکر از حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور بابت پیگیری‌های مداومی که برای تسهیل حضور زائران ایرانی و غیر ایرانی در راهپیمایی اربعین داشته اند گفت: با وجود مشغله‌های متعدد رئیس جمهور در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی و بین المللی از مدتها قبل ایشان پیگیری‌های متعددی انجام دادند برای اینکه در همه زمینه‌ها حضور زائران تسهیل شود و به معاون اول رئیس جمهور دستور دادند که روزانه مشکلات زائران اربعین را پیگیری کنند و برای رفع آن اقدام کنند.

سید صادق حسینی ادامه داد: باید از دولت عراق بابت نهایت همکاری‌ای که خصوصاً در حوزه روادید مبذول داشتند تشکر کرد. همچنین باید سپاسگزار ملت شریف عراق بود که با وجود همه مشکلات اقتصادی تمام داشته‌های خود را در طبق اخلاص گذاشتند.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: تسریع در ورود زائران اربعین به عراق در روزهای ابتدایی ماه صفر باعث به وجود آمدن کمبودهایی در ابتدای کار شد. چرا که مواکب ایرانی و عراقی حدود ۱۰ روز مانده به اربعین حسینی فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

سید صادق حسینی در ادامه گفت: در روزهای اول که کمبود محسوس بود، سازمان حج و زیارت به درخواست تولیت محترم آستان مقدس علوی و با امکانات آستانه، روزانه ۲۰ هزار غذا به زائران نجف اشرف تقدیم شد.

وی افزود: سازمان حج و زیارت در حوزه امداد به گمشدگان اقدامات مهمی انجام داد و ۸ ایستگاه در شهرهای مقدس و ۵۸ ایستگاه کمک به گمشدگان راه اندازی شد و تا امروز به ۸۴ هزار نفر از زائران ایرانی خدمت رسانی شده است.

سید صادق حسینی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین توصیه‌هایی که می‌شود به زائران محترم ایرانی کرد کوتاه کردن مدت زمان سفر و ثبت نام در سمانه سماح است. متأسفانه حدود ۷۰ درصد از ۴۸ نفر زائری که به دلیل بیماری و یا حادثه فوت کرده اند در سامانه سماح ثبت نام نکرده بودند.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: مناسب است که زائران محترم برای روزهای اول سفر مقداری آب آشامیدنی و خشکبار و همچنین زیراندازی به همراه خود بیاورند تا در صورت لزوم بتوانند از آنها استفاده کنند.

سید صادق حسینی در پایان گفت: یکی از مهمترین دلایل مراجعه به نیروهای درمانی و بهداشتی گرمازدگی بود به حدی که تا الان حدود ۱۱ هزار نفر دچار گرمازدگی شده اند. بنابراین لازم است زائران محترم افراد سالمند و کودکانی که در این شرایط آسیب پذیرتر هستند را در سفر اربعین همراه نکنند.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید