کد خبر: 378533
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

زمان مناسب برای خرید سهام با نگاه بلندمدت و نوسان‌گیری کوتاه‌مدت است‌

به گزارش ایرنا از سازمان بورس و اوراق بهادار، «امیر سیدی» با بیان اینکه بسیاری از سهم‌ها نیز نسبت به ارزش بازار سرمایه خود ارزان هستند، بیان کرد: منفی‌های بازار سرمایه دلایل متعددی دارد و یکی از این دلایل، نگرانی بابت احتمال رکود و کاهش قیمت در بازارهای جهانی است که معتقدم این نگرانی منطقی است.

وی با بیان اینکه به هر حال افزایش نرخ بهره در اروپا و امریکا فشاری بر بازارهای کالایی تحمیل کرده و در هفته‌های اخیر شاهد اصلاح قیمت کامودیتی‌ها بوده‌ایم، گفت: طبیعی است که این نگرانی در مورد سهم‌های گروه پتروشیمی، معدنی و فلزی بازار سرمایه ما نیز وجود داشته باشد، البته به طور کلاسیک بورس کشور ما در شهریور ماه با افزایش عرضه مواجه می‌شود اما کلیت بازار سرمایه در سطح ارزنده‌ای قرار دارد و هر چه قیمت‌ها بیشتر افت می‌کند، ارزندگی سهم‌ها افزایش می‌یابد.

سیدی تاکید کرد: با چشم‌انداز احتمال رکود در بازارهای جهانی، انتظار رشد در برخی سهم‌ها نمی‌رود اما انتظار افت قیمت سهم‌های وابسته به قیمت‌های جهانی هم وجود ندارد.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: اواخر شهریور ماه، زمان مناسبی هم برای خرید سهام با نگاه بلندمدت و هم با نگاه نوسان‌گیری کوتاه مدت است‌.

وی ضمن تاکید بر امکان انتخاب گزینه‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری تصریح کرد: فرصت‌های نامتوازن در بازار سرمایه ما وجود دارد و نباید تصور کرد همه سهم‌ها دسته جمعی رشد یا افت خواهند داشت.

سیدی با بیان اینکه اگر تحلیل درستی از شرایط داشته باشیم، همواره می‌توان سهم‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاری در بازار شناسایی کرد، گفت: به طور مثال برخی صنایع همچون فولادی‌ها و... سال‌ها با انرژی ارزان قیمت فعالیت کرده و سودآور بوده‌اند اما با توجه به مشکلات در تامین برق و گاز صنایع و ضرورت سرمایه‌گذاری در بخش نیروگاهی و... فرصت رشد سودآوری از صنایع انرژی بر گرفته خواهد شد.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: در چنین شرایطی، اصلاح سیاست‌ها می‌تواند سبب جذابیت صنایع حوزه تامین انرژی همچون نیروگاهی‌ها برای یک بازه زمانی بلند مدت شود. علاوه بر این سهام شرکت‌هایی که تا چندی قبل مشمول دریافت ارز ۴۲۰۰ تومانی بوده‌اند نیز پتانسیل بالایی برای رشد سودآوری در یکی دو سال آینده دارند.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.