کد خبر: 379198
۰
۰
نسخه چاپی

از بالا بردن تصویر حاج قاسم در سازمان ملل تا پیاده روی مقتدرانه رئیس جمهور

به گزارش ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران در سخنرانی امروز چهارشنبه خود به وقت محلی ، تصویری از سردار دلها را برای دقایقی بالا برد و گفت: قهرمان جنگ علیه تروریسم و نابودکننده داعش کسی جز سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی نبود که در راه آزادی ملت‌های منطقه به شهادت رسید و رئیس جمهور سابق آمریکا سند این جنایت را به اسم خود زد.

آیت الله رئیسی تصریح کرد: رسیدگی عادلانه قضایی به جنایتی که رئیس جمهور سابق آمریکا به آن اعتراف کرده، خدمت به انسانیت است.

رئیس جمهور تاکید کرد: رسیدگی عادلانه به جنایتی که رئیس جمهور سابق آمریکا به آن اعتراف کرده خدمت به انسانیت است تا از این پس ظلم زبون گردد و عدالت، سربلند باشد. ما اجرای عدالت و محاکمه آمر و مباشر شهادت سپهبد قاسم سلیمانی را از طریق یک دادگاه عادلانه تا حصول نتیجه قطعی دنبال خواهیم کرد.

رئیس جمهور ایران بعنوان دومین سخنران روز دوم مجمع عمومی سازمان ملل و پس از کشور نیجریه بود که معمولا جلسات صبحگاهی چندان شلوغ نیست اما سخنرانی رئیس جمهور ایران از شلوغ ترین نشست های صبح سازمان ملل بود.

هنگام سخنرانی آیت الله رئیسی سکوت بر صحن مجمع عمومی حاکم بود و هر لحظه بر جمعیت حضار در سالن افزوده می شد.

هنگامی که آیت الله رئیسی تصویر سردار سلیمانی را بالا برد، همه هیات ها به دقت به سخنان رئیس جمهور ایران گوش می دادند.

پیام اصلی سخنان رئیس جمهور تاکید بر عدالت و نفی ظلم و سلطه بود که مصادیق آن را در موضوعات حقوق بشر ، تروریسم و هسته‌ای تبیین کرد و اینکه جمهوری اسلامی ایران در مسیر حفظ استقلال خود، نیل به این اهداف را به رغم همه هزینه ها در چهار دهه گذشته طی کرده و همچنان ادامه خواهد داد.

سخنان رئیس جمهور ایران بیش از نیم ساعت بطول کشید و پایان سخنرانی آیت الله رئیسی با تشویق و دست زدن های ممتد حاضران همراه شد .

بر خلاف تبلیغات اپوزیسیون و گروههای مخالف جمهوری اسلامی ایران و برخی خوانندگان لس آنجلسی که وعده تجمع مقابل سازمان ملل را هنگام سخنرانی رئیس جمهور داده بودند، خبری از آنها و تجمعاتشان در اطراف سازمان ملل نبود.

رئیس جمهور پس از پایان سخنرانی خود در سازمان ملل، مسیر این نهاد بین المللی تا هتل محل اقامت خود را به همراه هیات عالی رتبه با صلابت و مقتدرانه پیاده روی کرد.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا پس از رئیس جمهور ایران و در واقع هفتمین نفر در فهرست سخنرانان روز دوم نشست سران هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل بود.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید