کد خبر: 379230
۰
۰
نسخه چاپی

رئیس جمهور در نیویورک؛از تصویر سردار سلیمانی در سازمان ملل تا نشست با صاحبنظران آمریکایی

به گزارش ایرنا، نخستین حضور رئیس جمهوری در مجمع عمومی سازمان ملل با ابتکار ویژه وی و بالا بردن تصویر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی همراه بود که به سرعت به خبر مهمی تبدیل شد تا بار دیگر جهان شاهد جنایت آمریکا و قاطعیت ایران در پیگیری این جنایت باشد.

این ابتکار غافلگیر کننده رئیس جمهور موجب شد، هنگام سخنرانی وی، حضار در سالن به دقت به سخنانش گوش دهند.

از تصویر سردار سلیمانی در مجمع عمومی سازمان ملل تا نشست با صاحبنظران آمریکایی

سخنرانی رئیس جمهور ساعت ۹ و ۳۰ صبح چهارشنبه به وقت محلی آغاز گردید که بیش از نیم ساعت طول کشید.

جلسات صبحگاهی سازمان ملل معمولا چندان شلوغ نیست اما هنگام سخنرانی آیت الله رئیسی لحظه به لحظه بر جمعیت حضار افزوده شد و با دقت به سخنان وی گوش می دادند.

هنگام آغاز سخنرانی رئیس جمهور در سازمان ملل، نماینده رژیم اسرائیل بسیار مضطرب شده بود و با دستپاچگی سالن را ترک کرد.

پیام اصلی سخنان رئیس جمهور تاکید بر عدالت و نفی ظلم و سلطه بود که مصادیق آن را در موضوعات حقوق بشر ، تروریسم و هسته‌ای تبیین کرد و اینکه جمهوری اسلامی ایران در مسیر حفظ استقلال خود، نیل به این اهداف را به رغم همه هزینه ها در چهار دهه گذشته طی کرده و همچنان ادامه خواهد داد.

پایان سخنرانی آیت الله رئیسی با تشویق و دست زدن های ممتد حاضران همراه شد .

بر خلاف تبلیغات اپوزیسیون و گروههای مخالف جمهوری اسلامی ایران و برخی خوانندگان لس آنجلسی که وعده تجمع مقابل سازمان ملل را هنگام سخنرانی رئیس جمهور داده بودند، خبری از آنها و تجمعاتشان در اطراف سازمان ملل نبود.

از تصویر سردار سلیمانی در مجمع عمومی سازمان ملل تا نشست با صاحبنظران آمریکایی

رئیس جمهور پس از پایان سخنرانی خود در سازمان ملل، مسیر این نهاد بین المللی تا هتل محل اقامت خود را به همراه هیات عالی رتبه با صلابت و مقتدرانه پیاده روی کرد.

برخی افراد خارجی که پیاده روی رئیس جمهور و هیات همراه را دیده بودند، کنجکاوانه در پی این بودند که چه کسی در حال عبور است چرا که رهبران جهان معمولا از داخل سازمان ملل با خودروهای ویژه و تیم اسکورت خارج می شوند در حالیکه رئیس جمهور ایران در درب ۴۶ سازمان ملل تا مسیر هتل را پیاده روی کرد.

سخنران اول، دومین روز نشست سران هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل رئیس جمهوری نیجریه بود و پس از آن رئیس جمهور ایران و جو بایدن رئیس جمهور آمریکا هفتمین سخنران بود.

رئیس جمهور که از روز سه شنبه دیدارهای دو جانبه خود را با سران و رهبران کشورها و شخصیت های بین المللی آغاز کرده بود، روز چهارشنبه به وقت محلی نیز ادامه داشت و با نخست وزیران لبنان و ژاپن و رئیس جمهوری فنلاند دیدار و گفتگو کرد.

از تصویر سردار سلیمانی در مجمع عمومی سازمان ملل تا نشست با صاحبنظران آمریکایی

دیدار با امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه، از مهمترین دیدارها بود که بجای ۴۵ دقیقه به دلیل گستردگی موضوعات ۹۰ دقیقه طول کشید.

مکرون رئیس جمهور ایران را برای سفر به فرانسه رسما دعوت کرد.

رئیس جمهور همچنین نشستی با جمعی از متخصصان و کارشناسان سیاست خارجی آمریکا داشت و به سوالات آنان پاسخ داد.

در این نشست، ابتدا کلیپی به زبان انگلیسی درباره ایران و استانهای مختلف آن، پیشرفت ها و دستاوردها و نیز بزرگنمایی مشکلات آن در مقایسه با دیگر کشورها منتشر شد و سپس متخصصان و کارشناسان مسایل سیاست خارجی در آمریکا سوالات خود را مطرح کردند و رئیس جمهور به آنان پاسخ داد.

رئیس جمهور دو دور و با آرامش به تک تک سوالات پاسخ داد که این نشست تقریبا حدود دو ساعت به طول انجامید.

موضوع مذاکرات و توافق هسته ای و نیز مباحث حقوق بشر ، مسایل منطقه و افغانستان از جمله محورهای این گفتگو بود.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید