کد خبر: 379245
۰
۰
نسخه چاپی

اجرای خط‌کشی، نصب تابلو و علائم‌گذاری مدارس قم پیش از آغاز سال تحصیلی

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به کمبود سرویس مدارس و لزوم تغییر ساعات ادارات گفت: یکی از اقدامات مهم سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اجرای خط‌کشی‌ها روبه روی مدارس بوده و تا امروز خط‌کشی چهار منطقه کامل شد و تمام خط‌کشی‌ها، تابلوها و علامت‌گذاری‌ها تا پایان مهر تمام می‌شود.

اجرای خط‌کشی، نصب تابلو و علائم‌گذاری مدارس قم پیش از آغاز سال تحصیلی

به گزارش قم پرس: مسعود طبیبی با اشاره به آغاز سال تحصیلی اظهار داشت: با توجه به آغاز سال تحصیلی تمرکز مجموعه شهرداری بر روی سرویس مدارس، حمل‌ونقل ایمن دانش‌آموزان و نرخ سرویس مدارس است.

وی گزارشی از عملکرد شهرداری در حوزه حمل‌ونقل داد و افزود: یکی از اقدامات مهم سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اجرای خط‌کشی‌های روبه روی مدارس بوده که تا امروز خط‌کشی چهار منطقه کامل شد و تمام خط‌کشی‌ها، تابلوها و علامت‌گذاری‌ها تا پایان مهر تمام می‌شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم تأکید کرد: خط‌کشی‌ها از نوع باکیفیت بالا و دوجزئی استفاده می‌شود و ایستگاه‌های اتوبوس و تاکسی‌ها نیز رنگ‌آمیزی می‌شود و با توجه به شرایط شهر قم که تقریباً هر هفته یک مناسبت داریم، حجم کار در حوزه ترافیک بسیار زیاد است.

وی به ساعت بازگشایی مدارس نیز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه شروع مدارس دارای توزیع زمانی خوبی بوده که می‌تواند در کنترل ترافیک صبحگاهی مؤثر باشد و امسال با توجه به این‌که تعداد خودروها و رانندگان سرویس مدارس بعد از دو سال تعطیلی کافی نیست در حال برنامه‌ریزی راه‌های جدید هستیم.

طبیبی ادامه داد: با همکاری شورای ترافیک استان و فرماندار قم در حال برنامه‌ریزی برای تغییر ساعات اداری به ساعت ۸ صبح هستیم، تا والدین بتوانند فرزندان خود را به مدارس برسانند و این کمبود سرویس مدارس به این نحو مدیریت شود و امیدواریم استاندار قم این تغییر را بپذیرید.

وی سپس پل‌های عابر پیاده و مکانیزه شدن آن‌ها را موردتوجه قرارداد و تصریح کرد: در ابتدای مسئولیت من، برای تعدادی از پل‌های عابر پیاده نقطه‌یابی انجام‌شده بود، اما متأسفانه برای اجرای آن‌ها با مخالفت‌هایی روبه‌رو شدیم و تلاش کردیم تغییراتی در آن‌ها ایجاد کرده و در مکان‌یابی برای آن‌ها سرعت بیشتری داشته باشیم.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم ادامه داد: با توجه به این‌که قرارداد ساخت پل‌ها به‌صورت دو بخش ساخت و مکانیزه شدن منعقدشده بود، بخش اول را تسریع کردیم و برای رضایت شهروندان باید مکانیزه شود اما برای مکانیزه کردن پل‌ها مشکلاتی با توجه به تحریم‌ها داریم.

وی تغییر آیین‌نامه شهری بر مبنای پیاده محوری را مطرح کرد و گفت: در طراحی‌های جدید شهری بر عبور هم‌سطح تأکید می‌شود و اجرای سرعت‌کاه‌ها در دستور کار قرارگرفته و تا امروز دو نمونه در شهر اجراشده است.

طبیبی در پایان از والدین درخواست کرد: کودکان زاویه دید محدودتری نسبت به بزرگ‌سالان دارند یعنی وسایل نقلیه‌ای که از عرض خیابان رد می‌شوند را دیرتر از بزرگ‌سالان می‌بینند بنابراین والدین هنگام پارک جلوی مدارس تا جایی ممکن نکات ایمنی را رعایت کرده و جلوی مدرسه پارک نکنند و کودکان را از آن‌طرف خیابان صدا نکنند.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید