کد خبر: 379345
۰
۰
نسخه چاپی
وزیر خارجه ایران:

محدودیتی برای گسترش روابط با اردن قائل نیستیم

به گزارش ایرنا، وزیر امور خارجه ایران که در نیویورک به سر می‌برد، با ایمن الصفدی وزیر امور خارجه اردن دیدار و درباره موضوعات دو جانبه و تحولات منطقه به ویژه اوضاع فلسطین و قدس شریف گفت وگو کرد.

امیرعبداللهیان با برشمردن مولفه‌های مشترک در روابط و مناسبات خوب و برادرانه دو کشور، بر نگاه دولت برای توسعه مناسبات با کشورهای منطقه و همسایه تاکید کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران هیچ محدودیتی برای گسترش روابط با امان قائل نیست.

وزیر امور خارجه ایران با حمایت از مردم فلسطین، گفت: تجربیات ایران در زمینه مقابله با گروه‌های تروریستی در خدمت منافع ملت‌های مسلمان می‌باشد.

وزیر امور خارجه اردن نیز اظهار داشت: جهان اسلام شاهد برخی چالش‌ها است که باید از طریق گفت وگو حل و فصل شود. گفت وگو میان کشورهای منطقه هم به مصلحت مردم و ملت‌های مسلمان و هم به تحکیم روابط میان دولت‌های منطقه منجر می‌شود.

وی افزود: مقامات ارشد اردن همواره ما را به گسترش روابط با کشورهای مسلمان منطقه از جمله جمهوری اسلامی ایران توصیه می‌کنند.

طرفین بر اهمیت گفت وگو و همکاری منطقه‌ای تاکید کردند.

به گزارش ایرنا، امیرعبداللهیان که همراه آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران برای شرکت در هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کرده بود، همچنان در این شهر به سر می‌برد تا دیپلماسی فعال دولت سیزدهم را در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل ادامه دهد.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید