کد خبر: 379394
۰
۰
نسخه چاپی
فرماندار قم:

اغتشاش‌گران پنج میلیارد تومان به اموال عمومی خسارت وارد کردند

عباس ذاکریان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به بروز چند مورد ناآرامی در شبهای سه شنبه و چهارشنبه هفته گذشته بوده است اظهار داشت: متاسفانه عده ای آشوبگر با بهانه های واهی سعی داشتند امنیت مردم را به خطر بیندازند و در 6 نقطه از شهر اقدام به اغتشاش ، نا آرامی و ابراز شعارهای ساختارشکنانه کردند.

وی با اشاره به خسارت به اموال عمومی و اموال خصوصی مردم در اغتشاش های اخیر قم گفت: طی این اغتشاشات تخریب صندلی ایستگاه های اتوبوس، تابلوهای راهنمایی رانندگی، نرده های محافظ بلوار ها و چراغ های راهنمایی و رانندگی را شاهد بودیم.

ذاکریان افزود: با حضور به موقع و درایت نیروهای انتظامی و امنیتی بخشی از اغتشاش گران روزهای اخیر به خصوص تعدادی از سرشبکه ها که اقدام به هدایت و راهبری افراد می کردند دستگیر شدند.

وی تاکید کرد: با شناسایی کسانی که در این 2 شب قصد تحریک مردم را داشتند و استقرار نیروهای پلیس در میادین مهم سطح شهر، هم چنین دستگیری افرادی که در شبکه های اجتماعی افراد را تحریک به حضور در اغتشاشات می کردند دیشب و پریشب شب های آرامی در قم داشتیم و مشکل خاصی رقم نخورد.

فرماندار قم با اشاره به دستگیری و تعقیب قضایی تعدادی از تخریب کنندگان و محرکان به آشوب گفت: در میان دستگیر شده ها افرادی با سابقه هایی چون تجاوز به عنف و سرقت مسلحانه حضور دارند، البته تعدادی از افراد دستگیر شده نیز جوانان کم سن و سال بودند که بدون انگیزه و تنها به دلیل هیجانات القایی در فضای مجازی وارد این اغتشاشات شده اند که اخذ تعهد آزاد شده اند لیکن پدران و مادران باید مراقبت بیشتری نسبت به فرزندانشان داشته باشند تا پرونده قضایی برای آن ها شکل نگیرد.

وی تصریح کرد: جبهه استکبار با تمام بضاعت از خارج و استفاده از فریب خورده های داخلی در فضای مجازی اقدام به تحریک نوجوانان و جوانان کرده و با آموزش خرابکاری افراد را به میدان می آورد تا اموال عمومی و خصوصی مردم را تخریب کنند.

فرماندار قم تاکید کرد: با این کارها از ابتدا هدف نهایی اغتشاش گران مشخص شد که فوت مهسا امینی بهانه است و آن ها به دنبال بحث های دیگری هستند. آمریکا و انگلیس، منافقان و تجزیه طلبان و سلطانت طلبان به حمایت از این افراد آمدند و لذا دنبال مقاصد دیگری هستند.

وی ادامه داد: خط قرمز ما امنیت مردم و آسایش زندگی مردم است و ذره ای مماشات نخواهد شد و برخورد جدی با خاطیان توسط دستگاه قضایی صورت خواهد گرفت.

ذاکریان با اشاره به برخی شایعات مبنی بر این که در شب اول اغتشاشات یک زن باردار به دلیل حمله آشوبگران دچار مرگ و سقط جنین شده است گفت: چنین موضوعی صحت ندارد.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید