کد خبر: 379430
۰
PNAZAR
نسخه چاپی
استاندار تهران:

تجمعات دیشب تهران کار مردم عادی نیست

به گزارش ایرنا، محسن منصوری در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «عناصر اصلی هسته‌های اولیه تجمعات امشب تهران کاملا سازماندهی شده، آموزش دیده و با برنامه به دنبال ایجاد اغتشاش در تهران بودند. آتش‌زدن پرچم، ریختن گازوییل در معابر، پرتاب سنگ، حمله به پلیس، آتش زدن موتور و سطل زباله، تخریب اموال عمومی و ... کار مردم عادی نیست.»

واکنش استاندار تهران به حوادث شب گذشته پایتخت

به گزارش ایرنا، مرکز اطلاع‌رسانی پلیس تهران روز پنجشنبه - ۲۴ شهریور - در پی انتشار اخباری درباره بدحالی زنی جوان پس از انتقال به یک مقر انتظامی توضیحاتی ارائه و اعلام کرد: خانمی که برای توضیح و آموزش به یکی از بخش‌های پلیس فاتب هدایت شده بود در جمع سایر افراد هدایت شده به دلیل عارضه قلبی بلافاصله با همکاری پلیس و اورژانس به بیمارستان انتقال و تحت درمان و مداوا قرار دارد.

مهسا امینی روز جمعه ۲۷ شهریور در بیمارستان کسری فوت کرد.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی که در سفر ازبکستان بود، پیرو انتشار اخباری درباره اتفاقات رخ داده برای یک خانم جوان، به وزیر کشور دستور داد، علت و جزئیات حادثه را با فوریت و دقت به صورت ویژه بررسی و نتیجه را گزارش کند.

بر این اساس، احمد وحیدی نیز به معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور ماموریت داد که موضوع را با فوریت مورد بررسی قرار دهد.

علی صالحی دادستان تهران نیز ضمن اعلام ورود دادستانی به این پرونده از دستور تشکیل کارگروه ویژه برای بررسی ابعاد پزشکی پرونده خبر داد.

بر اساس این گزارش، کارگروهی ویژه از پزشکی قانونی تشکیل شده تا شرایط جسمی مهسا امینی را از نظر پزشکی مورد معاینه و بررسی‌های دقیق تخصصی و کارشناسی قرار دهند. این کارگروه با دعوت از کادر درمان مهسا امینی و با حضور کارشناسان و متخصصان مجرب پزشکی قانونی فعالیت خود را آغاز و آخرین وضعیت جسمی وی را نیز مورد بررسی قرار داده‌اند تا مشخص شود انتقال این خانم به مرکز پلیس از لحاظ پزشکی، چقدر در وقوع این حادثه موثر بوده است.

همچنین هیات نظارت بر حفظ حقوق شهروندی بر اساس دستور علی القاصی مهر رئیس کل دادگستری استان تهران مامور به انجام بازرسی‌ و بررسی‌های لازم در خصوص علل و چگونگی بروز عارضه جسمی برای مهسا امینی شد.

کاظم غریب آبادی معاون امور بین الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر نیز از دستگاه های ذیربط خواست تا تحقیقات و بررسی‌های لازم در مورد علت فوت مهسا امینی با دقت و سرعت انجام شود و نتایج آن با شفافیت در اختیار افکار عمومی قرار گیرد.

روز شنبه ۲۶ شهریور رئیس کل دادگستری تهران با تاکید بر رسیدگی ویژه، سریع و دقیق به پرونده «مهسا امینی» گفت: مردم شریف مطمئن باشند قوه قضاییه و مدعی العموم پیگیر این موضوع هستند.

مهدی فروزش مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران نیز ۲۶ شهریور گفت: کمیسیون تخصصی برای تشخیص علت فوت «مهسا امینی» در پزشکی قانونی استان تهران تشکیل شده است.

عصر دوشنبه ۲۸ شهریور در برخی خیابان‌های پایتخت در اعتراض به درگذشت مهسا امینی عده ای دست به تجمع زدند. این تجمعات ۲۰۰ - ۳۰۰ نفره در محدوده خیابان‌های بلوار کشاورز، وصال و میدان ولی عصر(عج) برگزار و سبب ترافیک در حرکت خودروهای عبوری شد.

تعدادی از تجمع کنندگان شعارهای ساختارشکنانه سر دادند و برخی افراد حاضر در این تجمع نیز دست به تخریب اموال عمومی زده و به خودرو نیروهای پلیس فراجا حمله کردند که باعث صدمه به این خودروها شدند.

نیروهای فراجا نیز در واکنش به این رفتار ساختارشکنانه برخی معترضان، با کمترین درگیری، به متفرق کردن تجمع کنندگان پرداختند.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.